07. februar 2010 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Email adresser fra Access til Outlook, ikke fra Access 2007 kun fra Access 97-2003.

For at faa bedre 'access' til Access har jeg anskaffet mig "Microsoft Access 2007 in depth" af Roger Jennings (en mursten paa 1460 sider.)  I kapitel 8, "Linking, Importing, and Exporting Tables" laeser jeg i afsnittet "Working with Microsoft Outlook and Exchange Folders" hvordan jeg fra Outlook importerer kontakt information fra Access tabeller.  Jeg foelger instruktionerne og laver i Outlook en ny mappe "Kauwenbergje" under Contactpersoner.  Saa aabner jeg optionen "Import and Export" og faar en wizard hvor jeg vaelger "Import from another program or file" som giver mig et vindue "Import a File" for at vaelge "..file type to import from."  Det eneste Access valg jeg finder er Access 97-2003.  Naar jeg gaar videre og skal browse for den Access fil jeg skal importere fra faar jeg kun mulighed for at importerer fra Access filer med endelse mdb.  I bogen er der et screenshot der i stedet viser Microsoft Access, og hvis der var generelle problemer med import fra Access 2007 tror jeg det ville vaere naevnt.  Ved nogen hvordan jeg skaffer mig mulighed for at importere kontakt information jeg har siddende paa Access 2007 filer med endelse accdb?

Det skal tilfoejes at det fra en mdb fil lykkes uden besvaer at importere kontakt info, skabe en "gruppe," tilfoeje kontakterne, og sende email til dem.  Jeg bruger XP.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
07. februar 2010 - 21:35 #1
Har du prøvet at når du får dialog boksen frem hvor du skal vælge filen at skrive *.* i filename og så trykke på enter-tasten?

Det er tit i programmer at det bare er et filetype filter der er på, men at man godt kan importere filtypen alligevel.
Hvis du gør som ovenstående burde du få alle filer at se i mappen, og derved kunne vælge din .accdb fil.

Alternativt er du nok nød til at gemme som access2003 først, det kan du også gør inde i access 2007..
07. februar 2010 - 22:34 #2
Den kendte jeg ikke, at skrive *.* i dialogboksen.  Saa fik jeg adgang til at vaelge en accdb fil.  Men .. da jeg saa havde valgt den og klikkede for at importere fik jeg en fejlmelding at Outlook ikke kunne genkende filtypen.  Outlook er tydelig paa 'look-out' for en mdb fil.

Men jeg vaegrer mig ved at tro at det ikke kan lade sig goere.  Det ville da vaere komplet ulogisk, naar nu et af salgsargumenterne for Access er at man kan eksportere frem og tilbage, at der saa er lukket for en saa oplagt ting mellem to Microsoft Office 2007 produkter.  Ogsaa fordi min bog viser screenshot af en en Outlook import dialogbox hvor der ikke staar Access 97-2003 men bare Access.  Gad vide om der er en add-on jeg skal hente et eller andet sted.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2010 - 09:24 #3
Christain are you using Access XP? "Jeg bruger XP"

You might be surprised to hear that Outlook 2007 can only import from .MDB files too.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2010 - 09:40 #4
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2010 - 09:48 #5
http://www.amazon.com/gp/blog/post/PLNKZECPY1GBYF87

You will find a link to MS on how to do it using VBA
08. februar 2010 - 11:09 #6
Terry, so I am referring to a common problem for which several questions have been posted around the internet.  I should have googled some more, but I just could not believe other than it would be possible but that I had missed something.

One of the links you quote refers to a "last-minute change to Outlook 2007 that prevents importing contacts from the Access 2007 .accdb file format."  So maybe importing from Access 2007 was possible when that chapter of the book was written and that's how they got the screenshot.

One of your links provides further link to a VBA code example that should bypass the problem.  I intend to try it out when I get time.  However, I noted that that VBA code used an mdb database as example.

larsmeyer, du gav mig med det samme det correkte svar, men jeg troede ikke paa det.  Terry, you provided further evidence so that I can now rest my mind (whilst shaking my head,) and links to possible work-arounds.

Skal vi dele pointsene?
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2010 - 11:47 #7
Yes it looks like it was a last-minute change.

The code example was taking the contacts info from the Northwind example database but in your case it is the current db, which is alos explained in the link.

Set oDataBase = CurrentDb

Give the points to Lars, I still havent found out what I can use them for :o)
08. februar 2010 - 12:06 #8
Ok, larsmeyer, et svar please.