Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. februar 2010 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

valuelist i access forespørgsel

Hej,

Hvordan håndterer man et valuelist felt i en Access forespørgsel?

Hvis jeg laver nedenstående tests på en valuelist der har værdierne "BVS;BHS":
Felt1:IIf([Visuel kontrol 2009].[Side].[Value]="BVS";"x";"")
Felt2:IIf([Visuel kontrol 2009].[Side].[Value]="BHS";"x";"")

Så tester den enten positiv i Felt1 eller i Felt2, sådan lidt skiftevis.

Hvordan tester man om en af værdierne er i listen?
Avatar billede fdata Forsker
04. februar 2010 - 23:50 #1
Du skriver: ...en valuelist der har værdierne "BVS;BHS"
Og så spørger du: Hvordan tester man om en af værdierne er i listen?
Hvorfor teste? En af værdierne er der vel altid (de er der jo begge)?
Prøv lige at forklare lidt nærmere.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
05. februar 2010 - 00:15 #2
Hej,

Sorry, det var kun et eksempel på hvad denne value list kunne indholde. Det kunne også være:
"" (tom)
"BVS"
"BHS"
"MS"
"BVS;BHS"

Det er et felt i databasen, som indeholder en value list. Så hver post har sin egen value list.
Avatar billede fdata Forsker
05. februar 2010 - 18:59 #3
Øhm. Det er måske bare mig; men jeg er stadig ikke med.
Hvad mener du med Hvordan tester man om en af værdierne er i listen?

Det er vel det, du gør i
Felt1:IIf([Visuel kontrol 2009].[Side].[Value]="BVS";"x";"")
Felt2:IIf([Visuel kontrol 2009].[Side].[Value]="BHS";"x";"")

Hvad er det helt præcist, du efterlyser?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. august 2010 - 14:42 #4
Hej,

Jo, men det virkede ikke.

M.v.h.
Frederik
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. august 2010 - 15:00 #5
Fandt ikke en løsning