Avatar billede spicegirls Nybegynder
04. februar 2010 - 08:46 Der er 1 kommentar

Min Access97-database er blevet underlig...

Jeg har lavet et ordreregistreringssystem i Access, og det har fungeret i årevis. Der er omkring 15.000 poster = 10 MB.

For nyligt lagde jeg et jpg-billede ind som logo på nogle rapporter. Siden da, har jeg oplevet følgende:

1) Tekst på skærmen vises nogle gange med en anden/fed skrift, end den oprindelige. Ved at skifte til et andet vindue og vende tilbage igen, vises teksten normalt igen - nogle gange, i hvert fald. Der er ikke noget mønster i, hvornår hvad sker.

2) Jeg kan sætte nye felter ind i mine rapporter, men de vises ikke på udskriften. Var eksempelvis nødt til at ændre indhold i et af de eksisterende felter og flytte det på rapporten for at få nogle nødvendige data med - jeg kunne ikke tage dem ind i rapporten som nye felter fra tabellen.

Jeg har siden prøvet at slette logoet igen, men det ændrer ikke på Access' underlige opførsel.

Jeg har også prøvet at installere Access 97 på en helt ny pc og overføre databasen dertil, men med samme resultat.

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende og kan foreslå en løsning?

På forhånd mange tak!

/Jens
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. februar 2010 - 09:48 #1
Hvis jeg har en db der opfører sig skørt, så plejer jeg altid at prøve at oprette en tom db og så importere alle objekter i den.
Det har nogen gange reddet en underlig db.

(har dog aldrig oplevet en situation som du skitserer)