Avatar billede Himbear Nybegynder
04. februar 2010 - 04:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overfør valg til mailformular

Jeg har brug for, at kunne overføre et valg til en mailformular. Jeg har formularen, men skal blot bruge koden til at overføre valget.

Lad os sige at man er på siden om jordbær-is og klikker på linket til mailformularen. Så skal man komme til kontaktformularen, med med jordbær-is valgt i en checkbox på denne side.

Er det forholdsvis enkelt?
Avatar billede showsource Seniormester
04. februar 2010 - 07:54 #1
Det er nemt nok.
Du skal blot tilføje en var til dit link.

<a href="mail.php?ref=<?php echo urlencode("jordbær-is"); ?>">Jordbær-is</a>

Det bedste er IKKE at bruge specialtegn til en url, men ved at bruge urlencode() kan det gøres.

På mail.php tjekker du om $_GET["ref"] er sat og på den måde kan få checkbox markeret.
Avatar billede jarret Nybegynder
04. februar 2010 - 08:18 #2
og med checkbox

<a href="mail.php?ref=<?php echo jb; ?>">Jordbær-is</a>

i mail.php

<input name="" type="checkbox" <?php if($ref == 'jb')echo "checked='checked'"; ?>>
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. februar 2010 - 05:21 #3
Men siden jeg henviser til er blot en HTML-side med et PHP script til mailformularen. Det kommer til at være samme mailformular som på http://www.schoenemanns.dk/kontakt.html

Så er det måske meget som jeg skal lave om?
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. februar 2010 - 16:37 #4
I kan se hvad det drejer sig om på denne midlertidige adresse: http://www.tinocordes.dk/diverse/udlejning/

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. marts 2010 - 17:31 #5
Tak for svaret, men funktionen er droppet.