Avatar billede dohn Nybegynder
18. juli 2001 - 09:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Filkopiering emd javascript

På et asp-baseret intranet skal brugeren kunne lægge et dokument ind, der kun kan læses på det interne netværk. Fremfor upload til webserveren skal filen som brugeren angiver i browseren derimod kopieres til et fællesdrev som brugeren kan se.

Mit spørgsmål er følgende. Kan man med javascript/jscript i web-klienten kopiere en fil fra brugerens maskine til dette fællesdrev?

Jeg ved at man kan og hvordan med vbscript, men jeg ville gerne hvis det også kunne køre i Netscape.
Avatar billede nute Nybegynder
18. juli 2001 - 10:12 #1
Man kan ikke aksessere filsystemet med Javascript.

/nute
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. juli 2001 - 10:37 #2
Javascript alene? No way!

Her er en JAVA applet der kan gøre det du ønsker.
Hvis ikke du har \"universalBrowserwrite\" eller mere vil Appletten sikkert generere en masse \"vil du tillade dette program at...\" prompts.

http://www.javacode.net/xq/ASP/txtCodeId.2183/lngWid.2/qx/vb/scripts/ShowCode.htm
(fundet af nanoq til spm \'http://www.eksperten.dk/spm/89846\')

mvh JakobA