Avatar billede mhaahr001 Nybegynder
03. februar 2010 - 19:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omvendt rækkefølge

Nedenstående script, udlæser filerne i en mappe. Det vælger altid at skrive den ældste fil først. Jeg vil gerne have den nyeste fil vist først... Ideas anyone?

(...)
if ($handle = opendir('./filarkiv/')) {

    while (false !== ($file = readdir($handle))) {
        if ($file != "." && $file != "..") {

(...)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2010 - 19:56 #1
Laes ind i et array og udskriv array i omvendt raekkefoelge.
Avatar billede mhaahr001 Nybegynder
03. februar 2010 - 20:11 #2
Det er så det jeg prøver nu, men jeg får en mærkelig fejl.

Via print_r ved jeg arrayet indeholder 4 filer:
Array ( [0] => manukursus.pdf [1] => virksomhed.pdf [2] => Lagrange Eksempel 2.docx [3] => Lagrange Eksempel 1.docx )

Men min foreach-løkke kommer med i alt 10 filer: "manukursus.pdf manukursus.pdf virksomhed.pdf manukursus.pdf virksomhed.pdf Lagrange Eksempel 2.docx manukursus.pdf virksomhed.pdf Lagrange Eksempel 2.docx Lagrange Eksempel 1.docx"

if ($handle = opendir('./filarkiv/')) {

    while (false !== ($file = readdir($handle))) {
        if ($file != "." && $file != "..") {
            $files2[] = $file;
        }
        //sort($files);
        $n=1;
        foreach ($files2 as $file2) {

    echo $file2;

    } }

    closedir($handle);
}
?>
Avatar billede mhaahr001 Nybegynder
03. februar 2010 - 20:13 #3
Nevermind... Problem fixed. det var en enkelt }der var placeret forkert.
Avatar billede mhaahr001 Nybegynder
03. februar 2010 - 20:17 #4
Bortset fra at sort() sortere efter navn og ikke oprettelses tidspunkt...
Avatar billede mhaahr001 Nybegynder
03. februar 2010 - 20:46 #5
Opgav. Bruger MySQL istedet. Spørgsmålet lukkes.