Avatar billede steenb Nybegynder
03. februar 2010 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alt tekst på formularen og rapporten forsvinder hvis en forespørgsel giver resultatet 0

Hi Experter
I en medlemsdatabase (seniorforening) anvender jeg en formular til at vise resultaterne af forskellige forespørgsler til brug for statistik, bl.a. til det offentlige.
forespørgslerne er indsat som kontrolelemeter i tekstbokse.

Ved årsskiftet optræder min formular pludselig helt blank i formularvisning såvel tekstbokse som etiketter er forsvundet. I designvisning ser alt normalt ud.
I den tilhørende rapport er alle resultaterne af forespørgslerne forsvundet, men tekstfelterne ses stadig

Det viser sig at nedenstående forespørgsel er årsagen. Forespørgslen skal give antallet af medlemmer under 60 år, og med årsskiftet var resultatet så blevet 0 medlemmer under 60 år.
Andre forespørgsler ville formentlig give samme problem, men der vil tallet 0 ikke være så sansynligt.

Forespørgslen ser sådan ud:

SELECT DISTINCTROW Count(Medlemmer.Efternavn) AS [Under 60], Medlemmer.MedlemsID
FROM Medlemmer
WHERE (((Year(Now())-59)<=Year([Medlemmer.Fødselsdato])))
GROUP BY Medlemmer.MedlemsID, Medlemmer.MedlemstypeID, Medlemmer.Betalt
HAVING (((Medlemmer.MedlemstypeID)=1) AND ((Medlemmer.Betalt)=-1))
WITH OWNERACCESS OPTION;

Forespørgslen checker samtidig at det er aktive medlemmer og at det er betalende medlemmer.

Jeg bruger Access 2003

Er der nogen der kan give mig en god forklaring og løsning på problemet,

mvh
steenb
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2010 - 11:23 #1
try making a query which selects all "medlemmer" who are under 60

SELECT * FROM Medlemmer
WHERE (((Year(Now())-59)<=Year([Medlemmer.Fødselsdato])))
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2010 - 11:26 #2
then amke sure that MedlemstypeID and Betalt are as you expect (True)
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2010 - 11:26 #3
amke  = make
Avatar billede mugs Novice
03. februar 2010 - 12:59 #4
Hvis det er en reaktion overfor manglende poster du søger, så kan du i raporten bruge hændelsen VedIngenData, og i din formular kan du tælle posterne, og hvis resultatet er = 0 så en msgbox.

Men det kan godt være, at jeg misforstår dig.
Avatar billede steenb Nybegynder
21. august 2010 - 10:55 #5
Desværre ingen brugbare svar, så tråden lukkes