Avatar billede drenriza Nybegynder
01. februar 2010 - 12:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kodeord & remote connect linux (postgresql 8.3)

Jeg har prøvet at oprette et kodeord til default brugeren (postgre)
på følgende måde

sudo -u postgres psql postgres
\password postgres
new password: xxxxxxx
re-type password: xxxxxxx
Ved ikke om dette er rigtigt gjort.

efterfølgende ville jeg gerne kunne remote connecte til serveren.
Syntes jeg har prøvet alt på alle forums uden held, så håber der er nogle her der kan hjælpe mig.

Det jeg har installeret på serveren er
postgresql 8.3, phppgadmin, apache2
Avatar billede drenriza Nybegynder
01. februar 2010 - 12:44 #1
jeg har efterfølgende gjort følgende

/etc/postgresql/8.3/main/pg_hba.conf
host all all x.x.x.x/24 trust (arbejde)
host all all x.x.x.x/xx trust (hjemme)

vim /etc/postgresql/8.3/main/postgresql.conf
listen_addresses='*'

/etc/init.d/postgresql restart

iptables -A INPUT -p tcp -s 0/0 --sport 1024:65535 -d 10.10.29.50  --dport 5432 -m state --state NEW,ESTABLISHED -j ACCEPT
iptables -A OUTPUT -p tcp -s 10.10.29.50 --sport 5432 -d 0/0 --dport 1024:65535 -m state --state ESTABLISHED -j ACCEPT

så skriver jeg
http://ip-på-maskinen/phppgadmin,
403 error You don't have permission to access /phppgadmin on this server.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.10 with Suhosin-Patch Server at ip-adresse Port 80
Avatar billede drenriza Nybegynder
02. februar 2010 - 08:40 #2
lukket,