Avatar billede Scoring Nybegynder
30. januar 2010 - 18:24 Der er 10 kommentarer

D-link DIR-655

Skaffede mig sådan en fætter idag. Men kan ikke få den til at virke.

Sådan er mit set-up:

Coax --> Netgear CVG824G --> netværkskabel fra en LAN-port --> D-link DIR-655 (internetporten)

Har prøvet med set-up guiden, har også prøvet inde på 192.168.0.1 - men intet virker :(

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 20:00 #1
Du kan ikke bare sætte en trådløs router efter en trådløs router uden der opstår problemer
Avatar billede Scoring Nybegynder
30. januar 2010 - 20:07 #2
Pas? jeg har sat en trådløs router (d-linket) til et modem (netgear routeren)?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 20:23 #3
Hvis det er denne som du skriver Netgear CVG824G så er det en trådløs!
Netgear CVG824G er YouSee's svar på et kombineret modem/en trådløs router, som kan levere et sikkert trådløst netværk. Modemmet blev indført i YouSee i december 2006.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 20:25 #4
Du kan tilslutte fire computere direkte til modemmet med et netværkskabel (RJ45), og du kan også benytte trådløst netværk, hvortil du som standard kan tilslutte op til 10 computere.
Den trådløse sikkerhed er baseret på WPA og den automatiske opsætning af netværket forudsætter Windows XP SP2 eller nyere.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. januar 2010 - 20:34 #5
Som Poko1 siger, du har router på router.
Det er dømt til at gå galt.
Hvis du har købt DIR-655 for at få Wireless N, så få den byttet et Access Point der kan Wireless N.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 20:59 #6
prøv at se her hval lars fra pc world skriver om samme emne
http://www.eksperten.dk/spm/900075
Avatar billede Scoring Nybegynder
30. januar 2010 - 21:03 #7
Okay - det vil jeg prøve. Tak for hjælpen :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 22:09 #8
Var det en løsning?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. januar 2010 - 23:52 #9
Det er korrekt du kan gøre sådanne. Men, det er sku bedre med et rigtigt access point.

En ting ham fra PCWorld har glemt er at wan/internet porten ikke skal bruges.

Så hvis du sætter din router op som en trådløs switchs skal du.
- Give routeren en ny IP adresse i samme range som Netgear routere.
- Slå DHCP fra i D-Link routeren.
- Kablet der går fra Netgear til D-Link skal ikke side i Internet porten på D-Linken, men i en af Lan portene.
Avatar billede Scoring Nybegynder
31. januar 2010 - 00:56 #10
Jeg har valgt et afskaffe mig netgear routeren og anskaffe mig et rigtigt modem, og se hvordan det går ;) - tak for svarene :)