30. januar 2010 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

oprettelse af nye tabeller

Jeg hjælper i et lokalarkiv, hvor man har en accesdatabase, der kun består af en tabel med ca 3000 poster.
Nu ville jeg koble 2 små tabeller sammen med den eksisterende tabel.
Jeg har sat 2 felter ind i den oprindelige tabel og koblet dem sammen med tilsvarende felter i de 2 andre tabeller.
Når jeg så laver en formular med data fra alle tre tabeller kan jeg ikke se data fra den oprindelige tabel. Hvis jeg indtaster nye data i formularen i de felter, der stammer fra den oprindelige tabel, bliver de lagt ind som nye poster, og jeg kan koble dem sammen med de andre tabeller. Men jeg kan ikke få de "gamle" data frem i formularen så jeg kan koble dem sammen med de nye tabeller.
Jeg håber jeg har beskrevet problemet, så det kan forstås og at der er nogen, der kan overskue, hvad jeg gør galt.
Avatar billede mugs Novice
30. januar 2010 - 19:01 #1
Kan du sende db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

Slet evt. nogle af posterne og komprimer db.
Avatar billede fdata Forsker
01. februar 2010 - 19:56 #2
Du har formodentlig bare trukket en streg fra den ene tabel over til den anden i din forespørgsel. Det bevirker dog, at Access kun viser poster, der kan matches. Det lugter derfor af at dine felter ikke er helt ens i de to tabeller.
Hvis du har poster i den "store" tabel, som ikke har en 100% makker i de to små (men du vil stadig gerne se dem), kan du dobbeltklikke på ovenfor nævnte streg. Så får du mulighed for at se alle poster fra den store - uanset om der er en makker i de små.
Avatar billede mugs Novice
01. februar 2010 - 20:04 #3
fdata > Det var netop en fejl i relationer. Jeg har returneret db til spørgeren.

Det burde jeg publiceret her, så I ikke behøver bruge tid på dette spørgemål - Jeg beklager.
01. februar 2010 - 23:20 #4
tak for hjælpen
hvordan får jeg overført de 30 point til dig.
Skulle der være et felt til at acceptere svaret, for det er der kun ved indlægget fra fdata ovenfor
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2010 - 07:10 #5
Det er fordi jeg først nu har afgivet et svar.
Avatar billede fdata Forsker
02. februar 2010 - 22:22 #6
No problem
(men det er jo det, der sker, når I bøjer reglerne) ;o)