Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 12:16 Der er 24 kommentarer

104-unsupported wireless network device detected. system halted. remove device and restart

hej.
jeg har en god, men brugt bærbar og har et kæmpe problem..
bærbaren er en compaq v5000..
jeg har ikke haft et wireless kort i, da mit var i stykker.. nu har jeg endelig fået et nyt, men for så denne fejlmeddelelse
"104-unsupported wireless network device detected. system halted. remove device and restart" jeg har kigget lidt rundt, og har læst at det er pga. bios.. nogle der ved hvordan jeg kan få beeep et til at virke? er snart ved at gå amok.. :)
Takker, til den som kan få mig ud af det her beeep :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 12:38 #1
Har du været inde under tilføj og fjern programmer i kontrollpanelet og fjernet alt vedrørende Broadcom? der efter kørt en cleaner? f.eks denne.
http://www.ccleaner.com/
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 13:07 #2
hej.
jeg har kigget i tilføj og fjern programmer, og kunne ikke finde noget ved navn broadcom, har søgt efter det men der er stadig intet.. har prøvet at køre ccleaner men det virker stadig ikke...
HJÆLPPP !!
tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 14:06 #3
Så prøv at køre en recovery
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2010 - 14:32 #4
Jeg ved ikke med Compaq - men IBM har i hvert fald ganske rigtigt BIOS opdateringer til visse af deres maskiner, når man eftermonterer et nyt netkort.

Den følger sædvanligvis med selve netkortet på en CD-rom. Er det ikke noget du har fået med?

Ellers kan du måske gå ind på WiFikort producentens hjemmeside og søge efter drivere og software til kortet.

Det kunne også tænkes at HP har tilgængeliggjort sådan en BIOS.

Og endelig er der også muligheden for, at netkortet slet ikke passer i din model.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 14:53 #5
Ok vi skal lige vide hvilken compaq v5000XXX og hvilket styresystem?
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 16:03 #6
poko1: recovery virker ikke har jeg prøvet :)
ole_madsen: nej jeg har desværre ikke fået en cd med, og jeg kan uheldigvis ikke finde en nyere opdatering af min bios, har da læst at netkortet virker til denne model af compaq..
poko1: Det er en compaq presario v5000
link: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=499882&prodTypeId=321957&prodSeriesId=499881&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1098
jeg har tjekket efter opdatering til bios her i den her hp side, men deres nyeste er fra 5 marts 2007 ..
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 16:05 #7
har prøvet recovery virker ikke..
det er en windows xp home edition
en compaq presario v5000

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=499882&prodTypeId=321957&prodSeriesId=499881&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1098

downloaded nyeste bios fra hp siden..
kan stadig ikke få det til at virke...
hjælppp !
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 16:14 #8
grunden til xxx i mit spørgsmål er at der er et hav af compaq presario v5000 og ikke alle har samme hardvare.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=499881
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 16:16 #9
det er den første ..
    Compaq Presario V5000 CTO Notebook PC :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 16:33 #10
Så er der jo et spørgsmål hvilket modul du har fået?
Broadcom Wireless LAN Driver

Intel PRO/Wireless Drivers

HP Wireless Assistant

Support Software for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology

Broadcom WLAN Network Adapters Driver
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 16:36 #11
intel(R) pro wireless 2200bg network connection
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 17:27 #13
jeg har downloaded og installeret en driver til den men får stadig samme fejlmeddelelse når jeg tæner for bærbaren...
ik for at virke klog, men har læst lidt, og der står et eller andet med bios.. jeg kan ik helt finde rundt i det da jeg er nybegynder... men hjælppp needed
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 17:43 #14
har installeret den driver du gav siden til :) glemte jeg at skrive..
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 17:44 #15
Husker du at fjerne de gamle drivere først og der efter også fjerne enheden i enhedshåndteringen genstarte og så skulle den gerne meddele at der er fundet nyt hardvare og du skal installere driver softwaren
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 18:17 #16
problemet er at jeg ikke kan tænde bærbaren efter der kommer hp eller compaq logoet, kommer meddelelsen kan ikke komme udenom den...
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 18:37 #17
Nu har jeg snart brugt hvad jeg havde! prøv at gå ind på denne side, der er der sikkert en løsnin jeg har overset.
http://www.helgec.dk/
Avatar billede Ab-d Nybegynder
30. januar 2010 - 19:10 #18
tak for at have brugt din tid :)
dem som ser dette oplæg mangler stadig hjælp... måske ekspert hjælp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. februar 2010 - 09:52 #19
Jeg må nok anbefale dig at tage kontakt til HP (eller sælgeren af dit netkort).

Jeg er helt enig i at det er BIOS du skal opdatere - IKKE til den nyeste, men til den version der indeholder support for dit netkort. Det er sædvanligvis IKKE en de lægger til download, da det kan have uheldige konsekvenser at installere den på en maskine der ikke har netkortet installeret.

Den plejer som skrevet at følge med netkortet på en CD... - men er den bortkommet, skal du jo have sporet en ny.

Alternativt - så tag netkortet ud igen, smid det ud, og køb et nyt baseret på USB.
Avatar billede Ab-d Nybegynder
01. februar 2010 - 10:16 #20
jeg har kontaktet hp, men de giver bare nogle navne på wireless card som virker til min.. kan ikke give mit wireless card tilbage da jeg har fået det og ikke købt det... kan du evt. give mig et link til en bios som virker til min ? søger efter løsninger til at få det til at virke ikke til at købe et nyt :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. februar 2010 - 10:46 #21
Intel producere deres 2200 adapter til et væld af forskellige PC-producenter.

Hvis ikke det er præcis den version, der passer til din HP, så kan du glemme at få den til at virke.
Avatar billede Ab-d Nybegynder
01. februar 2010 - 15:20 #22
havde ellers læst man kunne lave om på sin bios, men der ville være stor risiki på at bærbaren ville crashe.. nogen der ved nøjagtig hvordan man gør ?
Avatar billede Ab-d Nybegynder
01. februar 2010 - 22:19 #23
kender i et andet forum hvor jeg måske kan søge min lykke ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. februar 2010 - 09:28 #24
Der findes sikkert folk der kan fortælle dig mere nøjagtigt, hvorfor det ikke virker.

Men jeg tvivler voldsomt på at nogen kan guide dig til at få det til at virke - det kræver omprogrammering af BIOS - det mest basale program på din PC. En BIOS opdatering er i dag relativ nem at udføre - men så er BIOS programmet jo også leveret færdigt fra producenten af maskinen. Du skal selv ud i at programmere ændringerne ind i BIOS, før du flasher den. Og forinden skal du have identificeret din Intel 2200 adapter 100%, for at kunne skrive navnet ind i BIOS´en.
Det er en operation som jeg endnu ikke har hørt nogen almindelige brugere udføre (min professionelle omgangskreds inkluderet) - så jeg vil nok anbefale dig at droppe tanken.

HVIS du insisterer (en anden læges mening ;-), så kan du prøve at oprette en profil på http://www.experts-exchange.com/

I DK er der vist kun "IT-Svar" http://www.it-svar.dk/ der har lignende forum - men mange af folkene er de samme som her, og så er den iøvrigt nede for tiden...