Avatar billede jonasps Nybegynder
30. januar 2010 - 10:09 Der er 11 kommentarer

Formatering af PC fra windows XP til Windows 7

Hej

Jeg er igang med at formatere min computer, som nævnt i overskriften men da jeg er kommet igang og jeg trykker installer  siger den til mig, at "er mangler en enhedsdriver til cd/dvd-drevet. Hvis jeg har den liggende skal jeg sætte den i nu"

ville lige høre hvad dette betød og hvad jeg evnt. kan gøre ved det?

På forhånd tak
30. januar 2010 - 10:27 #1
Velkommen til E. ...

Bare for en go' orden skyld - Du Booter/starter op på Win7 DVD'en ? Og kører videre derfra ?

Næsten som guidet her -> http://www.helgec.dk/vista-install.html
Avatar billede jonasps Nybegynder
30. januar 2010 - 10:30 #2
korrekt det er det jeg gør, men når jeg så kommer der til hvor windows 7 logoet er og jeg trykker "installer windows 7" så siger den det her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 10:34 #3
Kun et gæt det er vel ikke en opgraderings cd du har fat i?
Avatar billede jonasps Nybegynder
30. januar 2010 - 10:36 #4
Nej, det er windows 7 Ultimate installations cd
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 10:45 #5
Er din HD formateret? hvis den er sker der jo ikke noget ved at prøve at indstallere en linux eller din Xp og så prøve at indstallere fra CD så får du en mappe der hedder windows old der kan slættes bagefter når du har tildelt dig selv diverse rettigheder og slået UAC fra! det var en løsning jeg brugte under beta perioden.
Avatar billede jonasps Nybegynder
30. januar 2010 - 10:53 #6
Den har ikke formateret noget endnu nej. men jeg har lavet back up af det jeg vil beholde, jeg har jo desværre ikke XP cd´en da jeg købte computeren med installeret XP på...
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 10:59 #7
Du kunne jo også lige se denne video
http://www.youtube.com/watch?v=BgMNRt11ybU
Avatar billede jonasps Nybegynder
30. januar 2010 - 11:04 #8
Ja, men har løber bare ikke ind i det problem som jeg gør
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2010 - 11:13 #9
Prøv at køre dette værktøj nogle ting skal måske slettes før du kan opgradere.
http://vistaguide.dk/?Windows7UpgradeAdvisorBeta1/Opdateringer/Programmer/913
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2010 - 12:04 #10
der er sikkert lavet sata driver til dit bundkort.
det er den den spørger efter
hvad hedder bundkortet så kan vi måske finde den til dig.

har du testet øret inden du gik i gang med den.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

hvis du ikke har er det lidt usikkert hvad du kommer ud for.
det er jo IKKE sikkert der er lavet win 7 drivere til den - i det tilfælde vil du næsten altid kunne bruge vista drivere.

m.v.h
Avatar billede mfp18 Nybegynder
30. januar 2010 - 12:14 #11
Ellers prøv og stille dit Spørgsmål på denne side de kan måske hjælpe http://www.spywarefri.dk/forum/