Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2010 - 19:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vga til Dvi

Da jeg kun har vga udgang på min Pc, men gerne vil have en skærm med kun DVI indgang. Kan jeg nu se at man kan købe et stik som konvertere et vga stik til et dvi stik i den anden ende…..

Kort og godt fungere det :::

Som f.eks denne

http://www.avxperten.dk/adaptere/vga--dvi-adaptere/vga--dvi-adaptere.asp
Avatar billede anders-j Nybegynder
29. januar 2010 - 20:15 #1
Ja, det virker fint..

Jeg har en ordentlig bunke af dem liggende, så bor du omkring Hillerød, så kom frisk og hent en, istedet for at betale "så meget" for en.. :)
29. januar 2010 - 21:12 #2
...med kun DVI indgang... - hvorfor det ?
Forventer du så at få bedre DVI baseret billed ?

I et DVI stik er (også) de analoge VGA signaler (In/Out) og det er dem der så bruges...

---

Jeg har også flere af disse adaptor dimser..
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2010 - 21:12 #3
Det var godt at høre,,,,,, dvs jeg roligt kan købe en skærm med dvi indgang trods kun vga udgang fra pc...

Bor desværre i Jylland..... ellers tak for tilbuddet.

Point kommer her
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2010 - 21:16 #4
Att Karise...

"Kun" skal forståes på den måde at Dvi " kun" er den enste indgang på den skærm jeg har kigget på har..

Ikke noget med bedre billed....

Men en nødvendighed...
29. januar 2010 - 21:22 #6
(Og ovenstående kabler har jeg også en del af...)
Avatar billede thov Forsker
30. januar 2010 - 00:06 #7
Kablerne der linkes til, vil kun kunne bruges hvis skærmens DVI bøsning er et DVI-I (DVI-A og DVI-D kombineret).

Er der 'kun' DVI-D i skærmen, duer simpel kabling ikke, for DVI-D mangler pindene som overfører de analoge VGA signaler.

Forskellen ses her: http://www.interfacebus.com/Design_Connector_Digital_Visual_Interface_DVI_Bus.html
Det er de fire pins i højre side af DVI-I stikket som mangler på DVI-D stikket.

Heldigvis sker der ikke det fjerneste, hvis skærmen ikke har DVI-I - der kommer bare ikke noget billede.