Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2010 - 14:58 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Røde øjne

Når jeg henter mine billeder ind i Photoshop Elements 5 er der begyndt at opstå problemer med røde øjne. Den står som std. "fix røde øjne", men det sker ikke, og når jeg gør det manuelt i hver enkelt billede, sker det heller ikke? Er der nogen der kender programmet og kan hjælpe?
mvh
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 15:22 #1
Hold CTRL + ALT + Shift inde under opstart af programmet for at ressette. Husk du ikke må slippe dem før der kommer en boks frem der spørger om du mener det.
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2010 - 15:38 #2
Jeg prøvede det, og fik "Catalog Manager" med 3 muligheder "new", "convert" eller "cancel" Hvad gør jeg så?
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 16:00 #3
Holdt du dem inde før du klikkede? og indtil ?

Men nu er v.5 jo en ældre dame, men umiddelbart hvis det er den rigtige boks, trykke "New".
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2010 - 17:52 #4
Jeg trykkede på Organize og så holdt jeg tasterne nede og som sagt fik ovennævnte boks?
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 18:10 #5
Joh, men prøv at gøre det helt ude fra startmenuen, eller genvejen på skrivebordet. :)
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 18:11 #6
Husk de skal være trykket før du klikker. :)
Avatar billede hkprofil Forsker
30. januar 2010 - 07:32 #7
Det gør jeg, men jeg får kun Velkomstmenuen og der sker ikke noget før jeg trykker på enten organize eller én af de andre?
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2010 - 11:27 #8
Prøvede selv lige at gøre det med Organize knappen, og der får jeg det samme som dig.
Brug EDIT, så skal du se.
Avatar billede hkprofil Forsker
31. januar 2010 - 18:02 #9
Jeg forsøgte med EDIT og fik boksen: "Delete the Adobe Photoshop Elements Settings File? yes or no". Mener du virkelig, at jeg skal slette denne fil?
Avatar billede justrace Novice
31. januar 2010 - 18:14 #10
Jo da, har du da lavet helt specielle indstillinger?
Avatar billede justrace Novice
31. januar 2010 - 18:21 #11
Husk lige at elements ikke må være åben imens. :)
Avatar billede hkprofil Forsker
01. februar 2010 - 06:57 #12
Jeg har ikke ændret på indstillinger! Hvordan skal jeg komme ind i programmet, hvis det ikke må være åbent?
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2010 - 07:21 #13
Tror der var sket en mindre kortslutning en kort øjeblik. :)

Bare klik OK/Yes. :)
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 23:43 #14
Fundet ud af det?
Avatar billede hkprofil Forsker
03. februar 2010 - 07:58 #15
Blev syg - men skal teste det i dag!
Avatar billede hkprofil Forsker
19. februar 2010 - 12:22 #16
Det virker desværre ikke for mig ?
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2010 - 13:00 #17
Hmm, har ellers selv prøvet ved en bekendt der har samme version.
Avatar billede hkprofil Forsker
21. februar 2010 - 11:13 #18
På visse billeder "fixes" de røde øjne, med det resultat at der er en stor sort plet der dækker mere end øjet?
Avatar billede yxos Nybegynder
28. februar 2010 - 15:42 #19
Picasa har en funktion der kan fjerne røde øjne effektivt :-)

1. Vælg et billede med mindst én person med "røde" øjne i Picasa (minimum version 3.6).
2. Klik på knappen "Røde øjne", og Picasa markerer de øjne den vil rette.
3. Klik på knappen "Anvend"

Vupti :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
28. februar 2010 - 16:08 #20
Det er ærgerligt, når jeg redigerer mine billeder i Photoshop Elements (dyrt program) at det ikke virker!
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2010 - 16:11 #21
Det undrer mig du ikke kan nulstille programmet. :)
Avatar billede yxos Nybegynder
28. februar 2010 - 16:17 #22
Det har du ret i.  Specielt når et gratisprogram som Picasa virker fint!

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Photoshop Elements, da jeg ikke har anskaffet det.
Jeg tænkte blot, at den anden løsning var interessant, nu da du tilsyneladende ikke kunne få det til at virke med Photoshop...
Avatar billede hkprofil Forsker
28. februar 2010 - 17:41 #23
Jeg vil i stedet bruge Picasa. Vil I begge venl. sende svar - TAK
Avatar billede yxos Nybegynder
28. februar 2010 - 18:07 #24
:-)