Avatar billede quarkb Nybegynder
26. januar 2010 - 22:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DB udtræk

Hvorfor virker nedenstående ikke?
Jeg vil gerne havde en to næst kommende events frem som er efter dags dato og max 90 dage frem.

sql = "SELECT TOP 2 StartDato, * FROM [Kalender] WHERE DateSerial(Year(StartDato), Month(StartDato), Day(StartDato)) > " & date & " AND DateSerial(Year(StartDato), Month(StartDato), Day(StartDato)) < " & date + 90 & " Order by DateSerial(Year(StartDato), Month(StartDato), Day(StartDato))"
Avatar billede maddog_em Nybegynder
27. januar 2010 - 07:32 #1
Hej

prøv dette:
sql = "SELECT TOP 2 StartDato, * FROM Kalender WHE.........

fjern [] omkring Kalender
Avatar billede quarkb Nybegynder
27. januar 2010 - 22:24 #2
Hmm, det hjalp desværre ikke resultatet er stadig ingen ting, men hvis jeg ændre til feks. TOP 20 så vises der flere af de ønskede poster.
Avatar billede quarkb Nybegynder
31. januar 2010 - 21:30 #3
Jeg har nu fundet den løsning som passe bedst til det jeg ønsker, en SELECT TOP 2 kan ikke bruges da det kun er de næste f.eks 2 poster som jeg ønsker, en TOP 2 viser de sidste to.

Der for bliver det en SELECT * FROM med en 'if StartDato >= Date AND StartDato <= date + 92' then i for next løkken. Dette giver mig de næste events inden for 3 mdr. Og dette passe helt fint.