Avatar billede Red0z Nybegynder
26. januar 2010 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kørsel en database applikation

Hey allesammen! Har lige skrevet mig et program hvor jeg logger div. brugere og hvad de har, dette bliver lagt ind i en database, i en .mdf fil. Når jeg nu skal distribuere det så mine brugere kan benytte programmet, så kommer det til at ligge på en ekstern server hvorfra de starter programmet op. Kan jeg gøre så at mine brugere ikke skal benytte "SQL Server 2005 Express Edition SP2 (x86) " for at kunne køre min applikation funktionelt ? :)

På forhånd mange tak!
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. januar 2010 - 16:41 #1
Starter med at sørge for at de skide database ikke installere sig selv lokalt . :P
Avatar billede Syska Mester
26. januar 2010 - 16:43 #2
Tror ik' jeg er helt med ...

Du forbinder vel til din SQL Database på en måde lige nu ... så skal du vel bare forbinde til den samme database for alle dine brugere ... eller ?

Tror ikke jeg er helt med.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 16:55 #3
Hvis du vil have databasen centralt kan du lade din app connecte til den centrale database.

Hvis du vil have decentrale databaser kan du overveje SQLServer CE fremfor den almindelige SQLServer.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. januar 2010 - 20:40 #4
Hvor mange information skal ligge i databasen? Har du overvejet SQLite?
Avatar billede Red0z Nybegynder
31. januar 2010 - 20:37 #5
Well, tanken er at jeg har min server, som alle klienter skal kunne forbinde til for at opdatere databasen.

Programmet fungere efter hensigt, det eneste problem er bare at forbinde til selve serveren, bruger den indbyggede funktion i Visual Studio 2008, til at oprette forbindelse til databasen.

Men den kan kun se server navnet, intet andet, så tror der er noget der blokerer forbindelsen.. Selve SQL Browser kan den se, men ikke selve databasen SQLEXPRESS.

Det er ikke firewall'en, og kan sku' ikke helt finde ud af hvad det er.. :/ Så problemet er vel ikke helt løst. :P