Avatar billede Weedbag Novice
25. januar 2010 - 21:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Digitalt TV

Hej :)
Jeg har et lille problem med mit TV og det digitale signal. Nogle gange når jeg nærmer mig TV'et hakker billedet og falder til sidst helt ud og det kræver at jeg afbryder strømmen til TV'et og holder mig væk fra det før billedet bliver normalt igen. Jeg har læst om det og de eneste to svar jeg har kunnet få er at jeg evt har et for dårligt antennekabel, selvom det er helt nyt og ikke over de 10m (Det er præcist 10m)den anden mulighed er at jeg bor for tæt på en antenne mast. Men ville signalet så ikke hakke altid? Er det bare sådan digitalt tv er eller hvad skal jeg gøre?

Savner efterhånden det gode gamle analoge signal :(
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2010 - 21:51 #1
Hvordan får du signalet ind i TV'et, dvs. via egen antenne eller kabel-TV?

Du skriver "nogle gange". Betyder det, at det afhænger af, hvor du nærmer dig TV'et fra, eller hvad?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2010 - 06:40 #2
Prøv om du kan låne et andet TV/Fladskærm, måske er det din fladskærm som er defekt.
Avatar billede Weedbag Novice
26. januar 2010 - 16:49 #3
Jeg har kabel-tv og nogen gange vil sige at det kun er nogen tidspunkter hvor at fejlen opstår. Men det skyldes altid at jeg er i nærheden af fjernsynet. det er ligemeget hvor jeg står i forhold til fjernsynet, jeg kan egentlig bare sætte en hånd ovenpå højtalerne som står ved siden af og så forsvinder signalet.

Jeg har desværre ikke mulighed for at låne en skærm :(
De fleste fladskærme er jo desværre ikke sådan lige at danse rundt med.

DVB-C tuneren er intern og skærmen er en Panasonic P42G10e hvis det gør nogen forskel.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2010 - 06:28 #4
Du har en dårlig inflydelse på dit tv, statisk eletriksitet, har du gulvtæppe, bruger du sutsko? har du prøvet at holde på en radiator eller et vandrør, lige inden du nærmer dig Tvet.
Avatar billede Weedbag Novice
28. januar 2010 - 16:13 #5
"Du har en dårlig inflydelse på dit tv" Mange tak ;)
Jeg lagde også lige mærke til at hvis jeg tænder xbox'en mens jeg ser tv kommer der også små udfald. Kan man gøre noget ved det? skriv et svar silbidor og så får du point :)
Avatar billede Weedbag Novice
28. januar 2010 - 17:10 #6
Hmm det ser heller ikke ud til at mit geforce g210 grafikkort fungerer sammen med det digitale tv. Når jeg kører udvidet skrivebord forsvinder dr1 og tv2, tager jeg så strømmen fra tv'et og tænder igen kommer kanalerne tilbage, så forsvinder det udvidede skrivebord så bare..
Jeg er ved at være godt træt at alt det elektronik.
Avatar billede Weedbag Novice
28. januar 2010 - 17:13 #7
silbidor >> må man spørge om dit setup fungerer ordentligt og hvilket gfx kort du har?
Avatar billede Weedbag Novice
28. januar 2010 - 17:14 #8
Hvis altså du også bruger udvidet skrivebord :)
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2010 - 07:15 #9
Har du mulighed for at give dit TV jord, en ledning fra rammen til et vandrør eller en radiator / rør. kan også bruges på din PC.
Der kan jo også være en defekt i noget af din elektronik, så er det med at bruge udelukkelsmetoden en ting af gangen, og så se hvornår den fejler første gang.
Avatar billede Weedbag Novice
29. januar 2010 - 13:12 #10
Jeg har lige fundet ud af noget mystisk. Hvis jeg skifter opløsningen lidt ned på tv'et virker de fleste kanaler, så er det kun dr1 og tv2 der ikke virker. skruer jeg yderliger ned for opløsningen virker dr1 og tv2 men så er der andre kanaler der ikke virker mere. det med at sætte en ledning til radiatoren var da en skide god ide :) Det vil jeg lige prøve.
Avatar billede Weedbag Novice
29. januar 2010 - 13:40 #11
At sætte jord til via radiatoren hjalp desværre ikke. Men det var stadig en rigtig god ide :)
Findes dr1 og tv2 evt på en anden frekvens?
Avatar billede Weedbag Novice
29. januar 2010 - 14:35 #12
Nu er problemet faktisk løst. jeg satte opløsningen til 576p og nu fungerer alle kanaler. Så må jeg bare leve med den lave opløsning på mit media center. Tak for hjælpen :)
Ps. Digitalt tv er nok det mest besværlige jeg nogensinde har været udsat for..
Avatar billede Jensen DK Novice
30. januar 2010 - 06:48 #13
På egen antenne kører det fantasdisk, på cabelnet kan du køre både analog og digital.