Avatar billede nbenzon Nybegynder
25. januar 2010 - 12:24 Der er 3 kommentarer

Excel problemer

Jeg er i gang med et data indsamlings projekt, og modtager dagligt data i et excel 2003 dokument, som jeg ikke må fortage behandling i. Jeg flytter/kopiere derfor de underfaner jeg skal benytte over i en andet excel 2003 dokument, hvor i jeg fortager min analyse. I dette dokument har jeg et hovedark, hvor jeg samler alle data fra de kopierede faner. Alle dokumenterne har fuldstændige samme opsætning, og mit spørgsmål er derfor, om man kan indsætte en formal i cellerne i mit hovedark, som automatik samler data når jeg kopiere nye faner ind i mit analyse dokument. Altså når jeg flytter/ kopiere et nyt faneark over i mit excel ark, kan jeg så sætte excel til automatisk at lave udregninger over i mit hovedark fra det kopierede ark? Så jeg dermed er fri for, manuelt at lave dataoverførelsesformlerne fra det kopiere ark til mit hovedark???

Håber nogen kan hjælpe??

med venlig hilsen
Nicholai
Avatar billede martin_moth Mester
25. januar 2010 - 13:39 #1
Kort svar: Ja :-) I hvert fald med en lille VBA macro, du kan køre hver gang du kopierer (macroen kan også kopiere rundt mellem excel-filerne for dig, hvis du vil det)

Du må bare være mere konkret, hvis du skal have mere konkret hjælp
Avatar billede nbenzon Nybegynder
25. januar 2010 - 13:48 #2
Hej martin_moth

Jeg skal prøve:

Hvis jeg nu har 100 sidedokument(faner), hvor jeg gerne vil have alle sidedokumenters-D3 lagt sammen i hovedark-D3, og når jeg så tilføjer sidedokument 101, at dokumentets-D3 automatisk lægges i hovedark-D3… hvis du forstår?
Avatar billede nbenzon Nybegynder
25. januar 2010 - 14:17 #3
Hej martin_moth

Jeg skal prøve:

Hvis jeg nu har 100 sidedokument(faner), hvor jeg gerne vil have alle sidedokumenters-D3 lagt sammen i hovedark-D3, og når jeg så tilføjer sidedokument 101, at dokumentets-D3 automatisk lægges i hovedark-D3... hvis du forstår?