Avatar billede yaris Praktikant
23. januar 2010 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adresse på bogmærker i mozilla i windows xp

Hej jeg siddre og leder efter bogmærkerne i firefox for at kunne ændre adressen på genvejen i favoritmenuen i startmenuen
Avatar billede Vandreren Novice
23. januar 2010 - 23:26 #1
Bogmærkerne til FF gemmes i én fil (ikke i flere, bogmærkerne til IE):

C:\Documents and Settings\[user name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[profile name]\bookmarks.html
Avatar billede Vandreren Novice
23. januar 2010 - 23:27 #2
Korrektion:

Bogmærkerne til FF gemmes i én fil (ikke i flere, som det er tilfældet med bogmærkerne til IE):

C:\Documents and Settings\[user name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[profile name]\bookmarks.html
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 01:24 #3
Hvis du blot ønsker at ændre på adresserne i bogmærkerne, kan dette gøres direkte fra Firefox. Højreklik på bogmærket, tryk på Egenskaber og rediger så felter Placering.
Avatar billede perhol Seniormester
24. januar 2010 - 08:52 #4
IE og Firefox opbevarer bogmærker på forskellig måde.
I IE gemmes de som enkelte link i Firefox gemmes de som 1 samlet fil.
Favoritter i startmenuen peger direkte på den mappe som IE bruger til at gemme bogmærker i.
Der er ingen automatisk mulighed for at overføre enkelte bogmærker fra Firefox til IE men man kan importere bogmærkerne til IE.
I tidligere versioner af IE opstod der ofte fejl når man importerede bogmærker fra Firefox, men i IE8 virker funktionen godt.
Åben IE og find dine favoritter (en gul stjerne til venstre i IE.
Når du klikker på den åbner der et panel. Øverst i panelet ser du teksten "Føj til favoritter" med en lille pil til højre for teksten.
Klik på pilen vil åbne en menu hvor du ser "Importer og eksporter".

Bagsiden af medaljen er at du er nødt til at gøre det hver gang du ændrer/tilføjer bogmærker i Firefox, der findes ingen automatisk måde så vidt jeg ved.
Avatar billede yaris Praktikant
20. marts 2010 - 15:42 #5
smid et svar perhol og undlkyld den lange reaktions tid