Avatar billede Himbear Nybegynder
23. januar 2010 - 15:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af .com domæne

Jeg er ved at overføre to .com domænet for to forskellige kunder, og det er ved at give mig grå hår, for der sker ikke rigtig noget.

Den ene kunde havde nået at tilføje domænet til mxhotel.dk. Jeg satte overførslen igang til Gigahost, hvorefter den kom til at stå som afventer. Samme dag fik jeg denne mail ...

"Din nuværende udbyder benytter samme registrator som vi selv gør, Joker.com. Dette betyder også, at din nuværende udbyder har kontrollen over domænet.

Bed venligst din nuværende udbyder om at ændre "Billing Contact" for domænet til det følgende:

Billing-c: CCOM-434509

Vi vil overvåge domænet de næste 30 dage for at se om ændringen er sket. Du behøver således ikke at foretage dig andet end at bede din udbyder om at udføre ovennævnte ændring."

Dette skriver jeg på den gamle udbyders support-forum og en skriver: "De følger de mails de får."

Er der nogen af jer der kan give en bedre forklaring på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. januar 2010 - 16:01 #1
Der er vel ikke nogen grund til at ændre billing, det er vel blot at gigahost flytter dit domæne hen til deres udbyder.

Det kan med com domæner tage lidt tid, da begge udbydere skal ind over og nogen udbydere ikke altid er hurtige, men det er i bund og grund blot et par accepter der skal til.
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. januar 2010 - 16:26 #2
Ok, så skal stadig blot vente?

Hvad sker hvis domænet er nyere end de 60 dage? Så kan det ikke lade sig gøre vel? Det havde jeg nemlig glemt.
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. januar 2010 - 16:28 #3
På gratisdns kan jeg ændre navneserverne til gigahost's. Skal jeg gøre det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. januar 2010 - 17:07 #4
Nej, der er en grænse for hvor hurtig du kan flytte domænet. Enten ret den til deres nameserver ellers bare lav A og MX records hen til din server
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. januar 2010 - 17:17 #5
Men jeg tror egentlig at kunden lige har købt domænet. Så kan det jo nok ikke lade sig gøre?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. januar 2010 - 18:03 #6
Nej, så skal du vente den lukkede periode også kan flytningen gennemføres
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. januar 2010 - 03:01 #7
Nu skriver Gigahost, at domænet burde kunne overføres til dem fordi de og mxhotel begge Joker, som registrator. De siger at jeg skal prøve at snakke med gratisDNS om det fordi domænet er købt hos dem.

Det er billing-c som skal ændres. Kender I noget til det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. januar 2010 - 00:17 #8
Det kan du også vælge at gøre. Der er dog ingen større grund til at flytte den hen til gigahost, men hvis du vil så kan du ændre billing-c, hvis du kan få gratisdns til det ellers skal du vente til det kan flyttes.
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. januar 2010 - 00:40 #9
Kunden har fået en mail fra GratisDNS som skriver at deres bruger er sat til sletning, fordi brugeren ikke har nogen aktive domæner. Tyder det på, at de er ved at overføre dem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. januar 2010 - 00:25 #10
Ja, det må man vurdere det er da lige tidlig nok at slette en konto før domænet er flyttet, så ligger det jo i ingenmands land..
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. februar 2010 - 16:37 #11
Smider du et svar?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. februar 2010 - 23:11 #12
Svar