Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 10:04 Der er 13 kommentarer

Toshiba satellite pro A120 fryser efter et stykke tid.???

Hej

Min satellite pro A120 fryser, det vil sige at jeg kan bevæge musen men kan ikke klikke på noget. Når jeg lukker den ned og starter den op igen blinker hdd led'en og toshibas startskærm kommer frem og ellers kan jeg ikke gøre mere.
Der er lige kommet nye ram i de virker fint, den gjorde det også med de gamle, jeg har kikket på cpu temp. den skulle også være ok.
Er det rigtigt at jeg er kommet frem til at det kan være det interne batteri eller motherboard'et den er gal med.
Håber der er en der kan hjælpe!!
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2010 - 10:13 #1
det kan dæleme være ret mange ting der er i vejen
men start med at alle drivere er opdateret og hjælper det ikke

http://driver-toshiba.blogspot.com/2009/11/download-driver-toshiba-satellite-pro.html

+
win 7

http://driver-toshiba.blogspot.com/2009/12/toshiba-satellite-pro-a120-psac1-for.html

så vend tilbage
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 10:16 #2
Hey
Det har jeg glemt at fortælle, jeg har geninstalleret vista, da det ikke hjalp tog jeg Win7 jeg har også haft linux på med samme resultat.
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 10:19 #3
Når maskinen har stået lidt kan den starte op igen, den holder bare ikke så længe inden den fryser igen.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 10:34 #4
Varmeproblem ?

Jeg bruger f.eks altid komprimeret luft på spraydåse til rengøring af blæser:
http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY

Luft: (eksempel, kan dog købse billigere)
http://www.edblee.com/26003.html
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 11:14 #5
Jeg tror ikke det er et varmeproblem, jeg har haft blæser ude og renset for støv alle stedder.
Hvad betyder det at harddisk lampen blinker?? kan ikke finde noget på toshibas hjemmeside??
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2010 - 11:16 #6
at harddisken blinker betyder bare at der er aktivitetr på den
virus program eller andet kører
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 11:32 #7
du skiver i  #3
Når maskinen har stået lidt kan den starte op igen, den holder bare ikke så længe inden den fryser igen.

Det tyder altså på et varmeproblem, da den åbenbart skal køle lidt af - inden den kan starte igen.
Sikker på at den er reset korrekt alle steder ?
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 11:38 #8
Nej for den er ikke startet op i windows, den er kun kommet til toshibas start skærm post.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 11:43 #9
Prøv evt. at gå i Bios og og udfør en default settings:

Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 12:10 #10
Har lige prøvet virker ikke, er stadig det samme.
Men det er mærkeligt at jeg kan starte op efter et stykke tid så jeg kan godt se hvad i siger med et varmeproblem men er renset og blæseren kører.
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 12:14 #11
Når jeg starter et program, hvilket jeg nogle gange godt kan, så svarer programmet ikke og de andre der kører i baggrunden svarer så heller ikke. ?????????? og maskinen låser men ikke musen.??
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 12:18 #12
Har du som tidligere skrevet, installeret driverne igen?
Start altid med chipsettet som det første (grundstenen) og derefter Lan, Wlan osv osv.
Avatar billede hyrup Nybegynder
23. januar 2010 - 12:29 #13
ja syntes det er. Geninstalleret men recovery cd der fuldte med computeren. Det kan jeg sovt nok godt få lov til det tager da længere tid en den tid der går før den fryser.