Avatar billede PBW Nybegynder
21. januar 2010 - 21:39 Der er 7 kommentarer

Reaktivering af Harddisk efter Zero(nulstilling af alle sektorer)

Reactivering af harddisk efter Zero(nulstilling) af alle sektorer- har fjernet ALT
Hej Jeg har hjulpet en ven med at skifte en defekt WD1200UE harddisk ud med en anden større ny.

Jeg lagde den gamle ind i en Sandberg USB =kasse og kunne se drevet men ved check viste at der var fejl men jeg kunne gemme data på den.

Downloaded et program der ZERO (ed)nulstillede harddisken fordi jeg var af den opfattelse den så ville deaktivere de dårlige sektorer og jeg bagefter kunne bruge den som lagerplads.

Efter nulstillingen kan jeg ikke længere se drevet i" Denne computer" men kun under diske, hardware i enhedshåndtering men uden at jeg kan genoprette den.

Mit spørgsmål er:

Kan jeg på nogen måde aktivere den harddisk igen? og så selvfølgelig hvordan?

MVH Peter
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2010 - 21:47 #1
Har du prøvet i diskhåndteringen at højre klikke og slette diskenheden og efterfølgende oprette ny logisk disk?
Avatar billede PBW Nybegynder
21. januar 2010 - 23:21 #2
Ja har fjernet disken og aktiveret hvorefter den vises under diske i enhedshåndtering/hartdware ved kontrol af egenskaber viser den ikke initialiseret, partitionstype : ikke tilgængelig, men viser størrelsen på drevet, når jeg aktiverer eller fx tager usb stikket ud og sætter det ind igen melder comuren at den finder drevet og at det er klar til brugMEN det vises ikke i "denne computer" og så noget andet hvad er det for noget med point på denne site

MVH og tak for din ulejlighed håber du har en anden ide
MVH Peter
Avatar billede anders-j Nybegynder
21. januar 2010 - 23:30 #3
Start -> Kontrol Panel -> Administration -> Computer Administration, herinde i venstre side, vælger du Diskhåndtering, og så højreklikker du på den og vælger Lav partition.

Når du skal unplugge et USB stick/ USB HDD, er det klogest, først at gå ned i sys tray ( Nede ved uret ) og vælge eject usb "bla bla", inden man bare tager enheden fra.

Når en af os har givet dig den rigtige løsning, så lægger vi et svar, når du har sagt.. "woohoou" :) - og så kan du der vælge at give de point som tråden er værd.

Anders
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2010 - 23:35 #4
Glem point
Har du prøvet at tildele et drev bogstav? gøres ved at højre klikke og tildele drev bogstav og sti.
Normalt lukker man en tråd ved at bede den der har givet en en løsning om at skrive et svar hvor efter du aksepterer
du sender bare selv et svar og lukker flyt fra kommentar til svar!
Avatar billede PBW Nybegynder
22. januar 2010 - 00:01 #5
Hold da helt op det funker jo- skønt med begavede mennesker.Tusind tak
MVH Peter
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 00:20 #6
Hvilken løsning hjalp ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. marts 2010 - 23:31 #7
flot!