Avatar billede Grille2 Nybegynder
20. januar 2010 - 00:20 Der er 8 kommentarer

Kan ikke finde andre enheder i min hjemme gruppe end mig selv?

Heej jeg kan ikke finde min bærbar, på mit net begge pc'er har windows 7 og er i samme hjemmegruppe men kan ikke flytte noget over eller se hinanden, kan nogle hjælpe?
Avatar billede circadian Nybegynder
20. januar 2010 - 00:25 #1
Har du prøvet at gå ind i kør (Win+R) og skrive:
\\<computernavn>

Fx hvis du vil have forbindelse til en computer ved navn PCstue:
\\PCstue

Det er nemlig ikke altid de viser sig selv.
Avatar billede Grille2 Nybegynder
20. januar 2010 - 01:23 #2
Jeg kan godt nok finde den nu og komme ind på den men hvis jeg prøver at dele noget kan jeg ikke se det. så prøvede jeg at lægge noget over på bærbaren men så sagde den at den var ikke tilkoblet noget net, det er virkelig underligt, nogen ved hvad man kan gøre?
Avatar billede circadian Nybegynder
20. januar 2010 - 01:27 #3
Har du slået fil- og udskriftsdeling til? Hvis det hedder det i Win7.
Avatar billede Grille2 Nybegynder
20. januar 2010 - 02:19 #4
Enten kan jeg ikke finde det ellers er der ikke noget der hedder det i win7, jeg ved simpelthen ikke hvad der går galt, har prøvet alt.men hvis du ikke kan gøre mere så må jeg jo vente og se, tak for hjælpen
Avatar billede WPCS Nybegynder
20. januar 2010 - 04:09 #5
Kontrolpanel -> Hjemmegruppe -> Vælg det, du vil dele og få vist adgangskoden til hjemegruppen
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
20. januar 2010 - 07:20 #6
I kontrolpanelet klikker du på Netværk og internet -> Hjemmegruppe. Her kan du indstille hvad du vil dele og med hvilke rettigheder og på hvilket netværk.
Avatar billede Grille2 Nybegynder
20. januar 2010 - 15:47 #7
Okay har det fået til at gøre. men kan ikke få dem på samme hjemme gruppe?
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
23. januar 2010 - 22:06 #8
Prøv i windows hjælp at søg på hjemmegruppe og læs lidt i FAQ.
Prøv evt. at forlade hjemmegruppen - evt. med begge pc´er og start forfra.