Avatar billede lassesvend Nybegynder
19. januar 2010 - 23:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stationær computer til bærbar skærm?

Hej eksperter

Min skærm til min stationære computer er lige død. Men jeg har en bærbar, og tænker at jeg kan bruge skærmen på min bærbar til at vise hvad der foregår på den stationære. Både min stationære, den døde skærm og min bærbare bruger analog stik. Ved ikke lige hvordan det skulle kunne lade sig gøre, da jeg jo ikke kan ændre visnings indstillingerne på den stationære da jeg ikke kan se noget.

Nogen der har en løsning eller foreslag til hvordan det kan lade sig gøre?

På forhånd tak

Lassesvend
Avatar billede danielbahl Nybegynder
19. januar 2010 - 23:53 #1
Hej Lasse,

Det er desværre ikke muligt

- VGA-stikket på din bærbar er et "udgangs-stik" - dvs. du kan sætte en ekstern skræm på din bærbar.
- VGA-stikket på din stationære PC er et "udgangs-stik" - så du også kan sætte en skærm på denne.

Midlertidig løsning
Hvis dit skærmkort på den stationære PC har et TV-out stik, ofte et SVIDEO-stik kan du koble den til fjernsynet. Har du et nyere fladskærms-fjernsyn med VGA eller DVI-stik, kan du sætte den direkte (digitalt) til fjernsynet med VGA/DVI stikket.

Jeg har i en af mine tidligere v5.Shows ( http://v5.dk ) gennemgået dette emne:

http://www.youtube.com/watch?v=cp-IUhhnUP0

Nørklet løsning:
Har du ikke et TV? og hvis og !_kun hvis_!, din bærbar PC har et TV-kort i, så du kan se almindelig TV på den, har den sikkert også en S-video input, så kan du bruge SVIDEO-outputtet på din stationære til at sætte over i SVIDEO-input stikket på din bærbar, og vha. medie-softwaren, hive billedet over fra din computer. Dette er en kun temporer løsning, da billedet vil være dårligt og uskarpt.

Bemærk at det kræver du har et TV-Tuner kort i din Bærbar, hvilket kun meget meget få modeller har.

Jeg vil anbefale dig at købe en ny skærm, enten brugt på DBA for 3-400 kr. eller ny fra 800 og op efter.

Med venlige hilsner
Daniel Bahl
http://PCPRO.dk
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. januar 2010 - 00:05 #2
Det er også en mulighed at overtage komputeren via fjernskrivebord eller VNC eller tilsvarende produkter.
Avatar billede lassesvend Nybegynder
20. januar 2010 - 00:55 #3
@PCPROdk:
Det er noget gammelt lort jeg har stående :P Så jeg må nok bare ud og have mig en ny skærm

@kurt54: Ja hvis jeg allerede havde sat noget VNC op kunne man sikkert godt, men det har jeg ikke, så det ville også kræve at jeg kunne se hvad der skete på skærmen før jeg ville kunne oprette forbindelse.

Tak for hjælpen :)

@PCPROdk: smid et svar så jeg kan give dig pointene
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 08:32 #4
Nu ved jeg ikke hvor stor du ønsker din skærm, men Samsung har lavet nogle rigtig lækre 22" og 24" skærme fra 1100 og op efter:

http://v5.dk/l/f8rojh

Med venlige hilsner
Daniel Bahl