Avatar billede _kL Nybegynder
19. januar 2010 - 22:31 Der er 9 kommentarer

Tekst delt op

Hej eksperter. Min lærer snakker noget om at man ska dele ordene op. Sådan at ordene er delt så-dan her op i stedet for at ordet hopper ned på næste linje. Tror det hedder 'Automatisk Ord-opdeling' eller sådan noget, kan bare ik finde det i mit Word 2007 som er på englesk
Avatar billede store-morten Ekspert
19. januar 2010 - 22:49 #1
Et lille hint:
I Word 2003:
Funktioner --> Sprog --> Orddeling...

Så må du lede i din: Word 2007 som er på englesk

Held og lykke
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2010 - 22:50 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2010 - 22:52 #3
Orddeling (engelsk version: Page Layout > Page Setup > Hyphenation).

Sakset herfra: http://wordblog.thedoctools.com/#post37
Avatar billede JArndal Nybegynder
19. januar 2010 - 22:58 #4
Hej _kl, velkommen til Eksperten.

Du skal gå ind i "sidelayout" (nummer 3 til højre oppe ved startside, indsæt osv.. hvis du ved hvad jeg mener?
Derinde, skal du kigge ved "sideopsætning" lige til højre for "temaer"
inde i sideopsætning, er der lige til højre for "kolonner" 3 undermenuer. "skift", "linjenumre" og "ORDOPDELING". Ordopdeling er den nederste af de 3 :)
Håber du kan følge mig, ellers skal jeg nok forklare det lidt bedre.
Men trin for trin:

-> Åben Word
--> Gå ind i hovedmenuen "Sidelayout" (nummer 3 fra venstre)
---> Find kolonner i undergruppen "sideopsætning"
----> Lige til højre for kolonner er der 3 valgmuligheder sat op, over hinanden. Vælg den nederste, der på dansk hedder "Ordopdeling"
-----> Vælg automatisk
------> Problem solved

Jonas Arndal
Avatar billede JArndal Nybegynder
19. januar 2010 - 22:58 #5
jeg kom lidt for sent, men vi er vist enige allesammen..
Avatar billede _kL Nybegynder
19. januar 2010 - 23:22 #6
Tak alle sammen, smid et svar.. Men det gør ingen forskel? Jeg markerer det jeg har skrevet, men det vil bare ik opdele sig, hva gør jeg? :(
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2010 - 23:32 #7
Citat fra mit første link:

Sørg for, at der ikke er markeret tekst.

Jeg har aldrig brugt det, så jeg ved ikke hvordan det fungerer, har bare fundet linket.

Kun point, hvis det løser dit problem.  :-)
Avatar billede _kL Nybegynder
19. januar 2010 - 23:35 #8
Jamen, jeg har os prøvet at kopiere hele teksten, slå auto opdeling til og sætte det ind, men fungere ikke.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. januar 2010 - 23:49 #9
Måske indstillinger?

Fra MS siden.

Angive delezonen
Delezonen er den maksimale afstand, som Office Word 2007 tillader mellem et ord og højremargen, uden at ordet deles. Du kan ændre delezonen, så den bliver bredere eller smallere. Hvis du vil reducere antallet af bindestreger, skal du gøre delezonen bredere. Hvis du vil have en mere lige højremargen, skal du gøre delezonen smallere.

Klik på Orddeling i gruppen Sideopsætning under fanen Sidelayout, og klik derefter på Indstillinger for orddeling.