Avatar billede EK258 Nybegynder
19. januar 2010 - 15:23 Der er 2 kommentarer

Problemer med at køre makro ved åbning af dokument

Jeg har oprettet et hoveddokument bestående af inholdsfortegnelse og flere underdokumenter.
Når hoveddokumentet åbnes, vises alle underdokumenter som hyperlinks og ikke med den tekst der er skrevet i underdokumenterne.

Min løsning på dette problem er en makro der kører når hoveddokumentet åbnes.

Private Sub Document_Open()
  ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdMasterView
    ActiveDocument.Subdocuments.Expanded = Not ActiveDocument.Subdocuments. _
        Expanded
    WordBasic.UpdateTableOfContents
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
    Else
        ActiveWindow.View.Type = wdPrintView
    End If
End Sub

Makroen er gemt i hoveddokumentet og ikke i Normal.dot.

Problemet er, åbner jeg hoveddokumentet virker makroen fint, men er det en anden brugere der åbner hoveddokumentet, afvikles makroen ikke.

Sikkerhed er sat til mellem, og der klikkes 'med makroer' når hoveddokumentet åbnes.
Har nogen et bud på hvorfor den ikke kører makroen, og hvad der evt. skal til for at få den til at køre den.

Evt. en anden løsning på problemet med at hoveddokumentet åbnes uden underdokumenterne vises.
Avatar billede johs_j Novice
19. januar 2010 - 15:59 #1
Er de andre brugers sikkerhed sat på samme måde som din?
Avatar billede EK258 Nybegynder
19. januar 2010 - 16:07 #2
Ja. De er sat til mellem i sikkerhedsniveau.