Avatar billede larsgrau Forsker
18. januar 2010 - 13:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Import af txt fil

Hej

Jeg skal lige høre om der er nogen som kan fortælle mig hvordan man evt. kan gøre dette :

Jeg har en txt, hvor hver port er adskilt af NNNN, men man kan ikke i access sige at feltdevider skal være NNNN, det kan kun være 1 tegn. Findes der er måde på hvor man kan importer sådan en txt fil til access og access opretter en ny op hver gang den møder NNNN??

/lars
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2010 - 13:07 #1
du kan åbne txt i fx notepad, og lave en søg/erstat først.
Alternativet er alt hælde det hele ind i et felt, og lade en makro dele data op.
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2010 - 16:27 #2
Hvis det er posterne, som er adskilt med NNNN, kommer felt(opdeleren) vel ikke på tale her?

Hvis det er felterne, som er adskilt med NNNN er Claes's råd udmærket. Erstat det med et eller andet "mærkeligt" tegn. F.eks.
"£".

Hvis det er posterne, så prøv med Word og erstatte NNNN med hårdt linjeskift - og gem som txt igen.
Avatar billede larsgrau Forsker
26. april 2010 - 10:38 #3
Hej

Har fundet en løsning

/lars