Avatar billede miet Nybegynder
18. januar 2010 - 12:58 Der er 4 kommentarer

Hvad laver min computer?

Jeg er kvinde og en total torsk til computer. Jeg kan kun finde ud af at lave billedkunst på min pc.
Min computer går amok hver dag omkring kl 12.00 og så et par timer frem.
Den arbejder helt vildt og er meeeeget langsom. Jeg har prøvet om jeg kunne finde ud af om den scanner noget, eller opdaterer et eller andet, men uden held.
Hva pokker gør jeg? Hvor/hvordan finder jeg ud af hvad min computer laver?

Hvis jeg skal kunne fatte et svar, skal det formuleres som om det var til et 5 års barn. ;o) hæ-hæ.

(p.s. det der står herunder, om at man skal huske alle relevante oplysninger, fatter jeg heller ikke en hujende fis af...men jeg har windows XP, det ved jeg da.)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2010 - 13:02 #1
Prøv at følge denne guide:
http://www.eksperten.dk/guide/1232

Er det noget du har problemer med, så spørg.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2010 - 13:04 #2
det er nok din viruskontrol, der laver en total-skanning. Det slår du bare fra.
Hvis du vil se, hvad den laver, så klik Ctrl+Alt+Ecs - du får så en jobliste op - i fanebladet Ydeevne kan du se en graf over belastningen, og i fanebladet Processer kan du se hvilke, der bruger CPU (regnekraft).
Men det er altså indstillinger i viruskontrollen, der skal justeres.
18. januar 2010 - 13:06 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du skulle oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede miet Nybegynder
18. januar 2010 - 20:49 #4
Tak for hjælpen. jeg har indstillet min virus kontrol til at scanne hver fredag kl 18.00 så det er nok ikke det.
Jeg prøver lige det andet forslag.

Og til sidst undskyld, jeg troede at det gik ind under fejl, når computeren er langsom :o)
Jeg sagde jo at jeg er en torsk... ;o)