Avatar billede cruzer Nybegynder
27. december 1999 - 23:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

komunikation mellem 2 programmer

er det ikke muligt at få 2 programmer til at snakke sammen ?
Kan man bruge Send/Post-Message til det eller er der en bedre måde??
Der skal helst kunne sendes strenge af forskellig længde mellem programmerne..
Avatar billede hlj Nybegynder
28. december 1999 - 16:26 #1
Prøv at gå ind på www.undu.com, de har lige nu en artikel om det du spørger om.

Jeg har selv skrevet den ud og vil læse den i aften.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. december 1999 - 06:50 #2
Hej,

Hvis maskinen er en arbejdsplads i et netværk (eller netværket er installeret på maskinen) så kan du bruge windows indbyggede MailSlots. Se på DSP efter et frit komponent.

Hvis ikke så kan man bruge "Shared Memory". Se hjælpeteksten til Delphi.

Enddeligt kan du selvfølgeligt bruge en diskfil / tekstfil til at skrive / læse meddelelser til / fra det respektive program.

Det var bare lidt ideer...

sjensen