Avatar billede mrkr Juniormester
17. januar 2010 - 20:31 Der er 1 løsning

flette oplysninger fra excel til word

Jeg har nogle oplysninger stående i excel i arket "STAM"
I dette ark har jeg navngivet 4 celler:
navn1
navn2
dato1
dato2

I word har jeg et dokument/skabelon som jeg gerne vil have flette disse data ind i.

Wordfilen ligger på følgende placering: c:\dokumenter\flettefil.doc

Nu har jeg 2 forsklellige spørgsmål som jeg vil høre om I kan hjælpe med. JEg skal kun bruge en løsning, så det er op til jer hvilken løsning der skal laves:

Mulighed 1:
I wordfilen/skabelonen er der 10 tekst/flette felter
felt1-10

Nu skal data fra excelfelterne indsættes som følger:
navn1 -> flette felt1 + flette felt3
navn2 -> flette felt2 + flette felt4
dato1 -> flette felt5 + flette felt7 + flette felt 9
dato2 -> flette felt6 + flette felt8 + flette felt 10

Mulighed 2:
I wordfilen kan jeg oprette en userform der hedder USERFORM1.
Denne userform indeholder 4 tekstboxe som hedder: tb1 + tb2 +tb3 + tb4

Nu skal data fra excelfelterne indsættes som følger:
navn1 -> tb1
navn2 -> tb2
dato1 -> tb3
dato2 -> tb4

(herefter sørger jeg selv for via en makro at få flettet dataene ind i wordfilen.)

Er der nogen der kan knække denne nød?
Avatar billede mrkr Juniormester
18. januar 2010 - 21:38 #1
Jeg tror at jeg har oprettet dette spørgsmål i den forkerte kategori.

Den skulle vist have været i excel kategorien.
Lukker den her og opretter en ny tråd.