Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 20:26 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

trådløst beder om brugernavn og password

Har lige installeret RC 7100 på sønnens pc, og når han skal logge på det trådløse net herhjemme, bliver han bedt om at indtaste brugernavn og password?

Det er wpa kryptering, og hvorfor den beder om dette er mig en stor gåde...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 20:27 #1
Rettelse:
Det er wep, ikke wpa.

Har prøvet at skifte model, men samme resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 20:39 #2
Bruger du tdc boks? Det er nemlig preinstalleret fra tdc. Har lige her i mellemjulen gået over fra medarbejder bredbånd til alm bredbånd med bredbåndstelefoni. Kode står i manualen til boksen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 21:08 #3
Hvilken boks?
Jeg har medarbejderbredbånd fra TDC og en SMCWBR14S-N2 router, og har aldrig fået den besked selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 21:19 #4
Jeg har modem og router ...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 21:21 #5
Hvis du har en TDC boks, så står brugernavn og adgangskode under boksen.. Tror jeg... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 21:28 #6
Har jeg stadig ikke.

Har modem og router.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 21:33 #7
Du burde kunne indstille det her:
http://192.168.2.1/
Log ind med passwordet "smcadmin"..

Ellers kan du se guiden her: http://www.smc-prc.com/files/SMCWBR14SN2-WEP.pdf
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 22:05 #8
Router er sat op, så det skal jeg ikke til.

Hvor i Windows 7 slår jeg det fra?
3 andre pc´ere i hjemmet med windows 7 har ikke haft det problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 22:13 #9
http://peecee.dk/upload/view/218567/full

Det er denne boks jeg får frem...
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 22:17 #10
Kan det have noget med krypteringen at gøre? Har du prøvet uden?
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 22:21 #11
Og så ser jeg nu, at roboform har været inde på det ;-)
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 22:33 #12
Ellers kunne du måske prøve at finde en opdatering til sønnens netværkskort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 22:34 #13
3 andre pc´ere kan komme på trådløs net på helt normal vis, så problemet ligger i windows 7 - derfor også denne kategori.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 22:42 #14
Alle 4 computere bruger vel ikke samme netværkskort? :-)

Jeg har set et par eksempler på nettet på, at andre har løst samme problem som dit med en driveropdatering til netværkskortet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 23:11 #15
Nej de gør ikke :)

Sønnen bruger mit det gamle der var på det trådløse net før jeg fik nyt.
Windows 7 installerer selv driveren til kortet.
Netkortet har altså været på det trådløse før.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. januar 2010 - 10:20 #16
Selvom Windows 7 selv opdatere, så kan du måske godt finde nyere drivere på kortet hjemmeside.

Endvidere ligner det ikke, at den spørger efter koden til det trådløse. Der plejer bare være 1 linie.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 15:00 #17
Okay. Den boks jeg har fået, er der modem, router, svitch, trådløst net, telefonadapter i samme kasse. Kun til orientering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2010 - 16:17 #18
#17 tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2010 - 22:01 #20
Satte det op manuelt
Avatar billede raslortmus Nybegynder
23. oktober 2010 - 19:31 #21
Hej John!
Hvordan løste du det her? Jeg har lige installeret win7 på mit mediacenter. Efter installering spillede alt, men efter un windows update session, beder den nu om brugernavn og kode når jeg skal logge på det trådløse net... Hvad gjorde du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 19:46 #22
Højreklik netværk  - egenskaber - Opret en ny forbindelse eller et nyt netværk - Opret forbindelse til et nyt netværk manuelt.

Mener det var denne vej jeg gik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 19:47 #23
" Opret forbindelse til et nyt netværk manuelt."

Skal være:  Opret forbindelse til et trådløst netværk manuelt.