Avatar billede h_s Forsker
17. januar 2010 - 08:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MAPI32.DLL er beskadiget eller en forkert version

Jeg har problem med ovennævnte fil.

Jeg har først haft installeret Office 2007 og fortrød og vil tilbage til min 2003. Jeg afinstaller 2007 og installer 2003.

Nu har jeg problemer med at åbne Outlook og kommer med følgende besked: MAPI32.DLL er beskadiget eller en forkert version.

Jeg har prøvet om jeg kan omdøbe filen, men får at vide at der skal en "TrustedInstaler"! Jeg er alene bruger på PCén, så jeg ikke forstå jeg ikke har rettigheder til det.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2010 - 08:45 #1
Det er ikke MAPI32.DLL du skal omdøbe, det er MSMapi32.dll

Så tror jeg det kører.....

http://support.microsoft.com/kb/926196/da
Avatar billede h_s Forsker
17. januar 2010 - 13:40 #2
vejmand> mappen C:\Programmer\Fælles filer\System\Msmapi\1033 findes ikke - hvad gør jeg så?
Er det fordi visningen er slået fra? hvis ja, hvordan slår jeg den til i Windows 7?
Avatar billede h_s Forsker
17. januar 2010 - 13:47 #3
Er fundet den ligger i:
C:\Program Files (x86)\Common Files\System\MSMAPI\1030

Vejmand> smid et svar!
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2010 - 14:34 #4
Oki, svar kommer her.  :-)
Avatar billede karinbj Nybegynder
01. februar 2010 - 22:04 #5
Hej vejmand. Jeg har også problemet. Har købt ny pc med office 2007 på prøve, men ønsker ikke at benytte det - vil benytte min office 2003 - fjerner 2007, installerer 2003 og får fejlen med mapi32.dll - gør som du siger: omdøber msmapi32.dll til .old - og det virker. Jeg henter mails hjem fra tdconline - men i dag sker det igen, jeg får samme fejl. Når jeg vil åbne outlook, kommer der et vindue, hvor der står: vent mens windows konfigurer microsoft office outlook mui (danish) 2007 - og vupti så opretter den msmapi32.dll igen - og så får jeg jo fejlen igen. Hvorfor gør den det? og hvad kan jeg gøre for at undgå det?