Avatar billede Runeko Nybegynder
16. januar 2010 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne nogle .EXE programmer

Hej, jeg havde downloaded noget jeg troede ville være en 7-zip fil, da jeg så vælger at åbne den i 7-zip sker der noget.
Jeg kommer ud og ser på skrivebordet at computeren ville åbne ALLE filer og programmer i 7-zip og da 7-zip er en "mappe åbnings program" kan jeg ikke åbne noget som helst!

jeg prøver så at afinstallere 7-zip i håb om at computeren ville åbne programmerne i EXE igen, men nej.

Nu kan computeren ikke finde noget at åbne dem i, når man prøver at åbne nogle skal den først have at vide hvad man vil have den til at åbne dem i, med andre siger den bare at den ikke kan åbne dem.

jeg bruger windows 7!

har set et andet sted at man skal åbne noget med regedit men der skal den også vide hvad den skal åbne den i!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. januar 2010 - 19:54 #1
regedit editoren er også et "program" (exe) hvorfor du kan have problemer med at åbne det, når din "extension associations" for .exe er forkert.

Du bliver nød til at ændre stien via et .reg-script eller lignende. Hvis du eksempelvis kan åbne notepad, skal du oprette en fil med endelen .reg, fx fix.reg og skrive følgende linje som eneste indhold:

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\UserChoice]

Ved at højreklikke på filen og vælge "Merge" slettes brugervalget for program til at åbne den pågældende filtype. Du kan eventuelt blot hente filen med ovenstående linje, fra en af de utallige vejledninger på nettet - fx her http://www.winhelponline.com/articles/165/1/Restore-the-exe-file-association-in-Windows-Vista-after-incorrectly-associating-it-with-another-application.html
16. januar 2010 - 20:34 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede Runeko Nybegynder
16. januar 2010 - 23:09 #3
Mange tak for svaret, det virkede og det er jeg meget glad for.
undskyld for at lægge inlægget i den forkerte kategori men jeg var meget desperat efter at få det ordnet!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. januar 2010 - 11:06 #4
Det var godt, at det kom til at virke! Du får lige et svar, som du kan acceptere, så vi kan få lukket spørgsmålet igen :)