Avatar billede mmpedersen Nybegynder
17. juli 2001 - 11:55 Der er 3 kommentarer

Lave en form større end skærmen eller ændre opløsning midlertidigt

Jeg skal udskrive en hel A4 side. Jeg har lavet en form, der fylder hele skærmen og et frame på den. Framet har A4 størrelse og fylder altså mere end formularen, men vha. rullepaneler kan jeg se det hele.
Men når jeg bruger form.printform udskriver den kun det der er på formen (skærmen).
Hvis det hele skal med skal opløsningen sættes op til 1200x1600, men det er ikke alle skærme der kan klare det.
Enten skal jeg udskrive framet eller bruge noget andet der kan være større end skærmen, som samtidigt kan udskrives eller også skal jeg ændre opløsning til 1200x1600, udskrive og ændre opløsning til det oprindelige. Men hvad nu hvis skærmkortet ikke understøtter det.
Eller også skal jeg...
Hjælp!!!
Avatar billede driis Nybegynder
17. juli 2001 - 17:12 #1
Jeg kan godt fortælle dig, hvordan du skifter opløsning midlertidigt, men du kan ikke bruge det som løsning, idet der ikke sker noget, hvis grafikkortet ikke understøtter 1200x1600, og desuden kan du risikere at skade  brugerens skærm, hvis du sætter den til en opløsning, som ikke understøttes (selvom det er højst usandsynligt).
Avatar billede mmpedersen Nybegynder
17. juli 2001 - 21:50 #2
Hvad gør jeg så???
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
10. august 2001 - 18:12 #3
jeg lytter med :o)