Avatar billede mohnsen Praktikant
14. januar 2010 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Integration mellem InDesign og database

Hej Alle eksperter!

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at lave en integration mellem en database f.eks. access, eller en excel fil, i Indesign.

Man kan gøre det i Word, hvor det er praktisk hvis man f.eks. gerne vil have personliggjort sit materiale, og man i sin database har sine kunder.

Så har man 100 kunder i sin database, og et dokument de alle skal have, kan word skabe 100 dokumenter, et til hver kunde.

Dette kunne jeg godt tænke mig at kunne i Indesign, da jeg laver mit materiale her.

På forhånd tak.

Mohnsen
Avatar billede mohnsen Praktikant
15. januar 2010 - 08:43 #2
Det ser ud til at virke. tak for hjælpen!
15. januar 2010 - 10:06 #3
Så bedes du lukke spørgsmålet af hensyn til søgefunktionen.
Avatar billede mohnsen Praktikant
18. januar 2010 - 11:59 #4
Hej igen...

Det virkede.. bare ikke helt som jeg havde håbet.

Problemet er at der ikke kan flettes direkte til printeren, men at Indesign i stedet opretter en pdf fil på flere tusind sider.

Problemet er at hvert dokument er på 8 a4 sider, som skal udskrives som en folder. Når først alle dokumenter er sat sammen til 1 dokument, så kan jeg ikke få printeren til at håndtere hver 8 sider som et dokument, så den forsøger at sætte alle siderne sammen i samme folder.

kan man gøre noget i pdf, så printet opdeles i sæt?