Avatar billede aburami Nybegynder
13. januar 2010 - 20:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan uploader jeg en database?

Hejsa.

Jeg har lavet en side, med tilhørende database.
Jeg har detach'et den fra SQL Server Managemant Studio.
Skal jeg så bare uploade den sammen med resten af siden på FTP serveren?
Der er nemlig en mappe der hedder "database", men jeg har prøvet at smide databasen derind, men den giver stadig fejl. også selvom jeg ligger den i roden, sammen med resten af siden.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2010 - 20:25 #1
Den skal i App_Data
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2010 - 20:26 #2
og saa er det vist forkert kategori ....
Avatar billede aburami Nybegynder
13. januar 2010 - 20:49 #3
Hej.
Tak for svaret.
Jeg har prøvet at smide den i App_Data. Jeg får stadig fejl.
Beklager det med med kategori.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2010 - 21:07 #4
Hvordan ser din connection string ud?
Avatar billede aburami Nybegynder
13. januar 2010 - 21:56 #5
Hvad mener du med hvordan den ser ud?
Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2010 - 22:07 #6
????

Ser den ud ligesom det relevant eksempel fra connectionstrings.com:

Server=.\SQLExpress;AttachDbFilename=|DataDirectory|mydbfile.mdf; Database=dbname;Trusted_Connection=Yes;

??
Avatar billede aburami Nybegynder
13. januar 2010 - 22:19 #7
Kan det passe det er denne (fandt den i web config):
<connectionStrings>
  <add name="RamiportConnectionString" connectionString="Data Source=RAMINAJMI-PC;Initial Catalog=Ramiport;Integrated Security=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
  <add name="RamiportConnectionString2" connectionString="Data Source=RAMINAJMI-PC;Initial Catalog=Ramiport;Integrated Security=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
  <add name="RamiNajmiConnectionString" connectionString="Data Source=RAMINAJMI-PC\SQLEXPRESS;Initial Catalog=RamiNajmi;Integrated Security=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
  <add name="RaminajmipConnectionString" connectionString="Data Source=RAMINAJMI-PC\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Raminajmip;Integrated Security=True;Pooling=False"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
  <add name="RamiNajmiNyConnectionString" connectionString="Data Source=RAMINAJMI-PC;Initial Catalog=RamiNajmiNy;Integrated Security=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2010 - 01:27 #8
Ja. Mere præcist connectionString attributten.
Avatar billede aburami Nybegynder
14. januar 2010 - 08:42 #9
Arh okay.
Ser den rigtig nok ud så?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2010 - 01:21 #10
Der mangler jo en AttachDbFilename.
Avatar billede aburami Nybegynder
19. januar 2010 - 11:21 #11
Jeg fandt ud af jeg ikke have købt MSSQL med til mit domæne!
Smart hva?!
Men jeg siger tusind tak for hjælpe alligevel, og så må jeg lige få købt mig MSSQL.

God dag :-)
Avatar billede aburami Nybegynder
12. februar 2010 - 09:02 #12
closed