Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 19:27 Der er 10 kommentarer

Mangler driver :-(

Jeg har lige formateret min pc og puttet xp på, og nu kan den ikke finde lydkortet.
Jeg har været nede og kigge, og det er et Anatel 0949-04-2375, men det er en jungle at finde rundt i er der nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 19:35 #1
mit motherbord er et asus 0949-04-2375 hvis det kan hjælpe.
Avatar billede olf Nybegynder
13. januar 2010 - 19:44 #2
Jeg vil anbefale følgende:

Gå ind i "kontrolpanel" og derfra ind i "system". Derfra videre til "enhedshåndtering". Find den enhed der ikke kan findes en driver til og dobbeltklik på den. Vælg "detaljer"-fanebladet og vælg "hardware id" i drop-down listen. Herfra kan du vælge at kopiere den linje der IKKE indeholder "REV_..." informationen.

Den linje uden "REV_..." kan du kopiere og google på. Hvis du får et resultat fra fx wikidrivers.com er der en god chance for at du der finder driveren du skal bruge.
Avatar billede olf Nybegynder
13. januar 2010 - 19:46 #3
Alternativt prøv at bruge ASUS's Asus navigation Wizard: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 19:58 #4
de 3 liner kommer frem ?
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_040100
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_0401
Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 20:02 #5
Nu har jeg prøvet denne : PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6 men der er betaling på dem jeg har set indtil nu :-(
Avatar billede olf Nybegynder
13. januar 2010 - 20:31 #6
øv :-(

Hvad med asus' egen hjemmeside og deres wizard?
Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 20:41 #7
der fandt jeg et program der hedder sound max, jeg har puttet på computeren, det har fjernet en af de gule spørgsmåltegn, men åbenbart ikke det der gør at der kommer lyd. Jeg kan ikke huske hvordan jeg har gjort før hen for jeg har før lavet format c. Det er da utroligt at driverne ikke er til at finde, uden om alle de firmaer der tilbyder med at finde dem for en.
Avatar billede olf Nybegynder
13. januar 2010 - 21:03 #8
Prøv at skriv direkte til Asus - måske kan de hjælpe med et link. Og hvis de sender et link, så er du en guttermand, hvis du også skriver linket ind her - så kan andre også finde driveren - eller dig selv, hvis du en skønne da formatterer igen :-)
Avatar billede laxen32 Praktikant
13. januar 2010 - 21:27 #9
det vil jeg prøve mange tak for hjælpen
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 21:42 #10
Slet de enheder under enhedshåndtering, genstart. :)