13. januar 2010 - 17:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere access driver til datakilde

Hej
Jeg vil oprette en ny datakilde.

Kontrolpanel > adminstration > datakilder > tilføj >
****Microsoft Access driver (*.mdb)****
Har ikke mulighed for at vælge andet en SQL server.

HMM

Hvor er resten blevet af?

Erik
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2010 - 18:05 #1
can you give a bit more information Erik, I dont understand why you need to install any drivers
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2010 - 18:07 #2
ODBC data sources, I think you need to add these when you install Office (Access)
13. januar 2010 - 18:16 #3
Jeg skal oprette forbindelse til databasen, via en andet program der styrer databasen.
og det skal gøres denne vej.
det virker på en maskine men ikke på en anden?
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2010 - 18:18 #4
I've just tried to add/remove options in Office 2007 but cant find anything concerning ODBC drivers so in Office 2007 it seems they are installed and I can see them too.

What version are you using?
13. januar 2010 - 18:41 #5
Jeg vil prøve i morgen at tage et skærmskud på de enkle maskiner.
Så jeg kan se forskel.

på denne bærbar kan jeg godt.
Her har jeg adskillige valgmuligheder, men ikke på den anden som jeg ikke har her nu.
nogen steder jeg kan lægge et billed ud?
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2010 - 14:56 #6
Not sure how a picture is going to help, if you say you cant see Access drivers then they wont appear in the picture :o)

What version of Access (Office)?
15. januar 2010 - 17:51 #7
Jeg har fundet ud af at Access er installeret på den hvor jeg kan finde Microsoft Access driver (*.mdb)
Men den anden er der ikke Access.
dog skal vi bruge den samme database.
Vi har begge haft kontakt til databasen.
Jeg skal have lavet adgang til databasen igen men kan ikke på den hvor Access ikke er installeret.
Jeg har en bærebar uden Access, der kan jeg godt fine Microsoft Access driver (*.mdb.
HMM ???
15. januar 2010 - 17:55 #8
Jeg har fået installeret programmet her på den bærebar.
Nu kører jeg databasen lokalt.
Problemet er når vi kører databasen på netværk er det meget meget meget langsom. Så min ide var at oprette det fra bunden igen på netværket.
Det kører meget fint når jeg kører det lokalt opdatering af en post tager kun 2-3 sek, men når det kører på netværket tager det 30-40 sek. det dur ikke :-)
Så hvordan jeg får det til at kører hurtig på netværket er jeg i tvivl om.
Hvad kan jeg måske gøre.
Erik
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2010 - 18:45 #9
If Access isnt intstalled on the PC then you will need to install MDAC (Microsoft Data Access Components )
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c&displaylang=en

Concerning performance. It could be a number of things, some could be because of Access but ithers could be the network.

http://www.granite.ab.ca/access/performancefaq.htm
16. januar 2010 - 16:53 #10
Jeg vil prøve at installer MDAC, og se om jeg kan komme vidre.
for bedre hastighed på databasen, kan jeg se de er nok man skal have gennemgået, det bliver et stort arbejde.
Jeg er ikke så meget inde i det med at tune en database, men det skal prøves.
18. januar 2010 - 19:33 #11
Har fundet følgende løsning i Windows\system\odbcad.exe
Start denne fil og du får mulighed for at installer Microsoft Access driver (*.mdb)

*Har ikke fundet en løsnning for netværket endnu.
Jeg har prøvet at køre databasen fra en anden placering på netværket men det blev det ikke hurtigere af HMM :-(

*Jeg kan nu køre den fra den lokale maskine og det kører som smurt.

* Vi er 13 bruger af databasen, er det noget problem for en Access databasse?

*Så der må være en flaskehals i netværket.

*Har en ide om at serveren (microsoft server 2008) bloker evt med firewall eller antivirus

Kan der være et kabel, i netværket der kan skabe problemer?

*Er der måske noget at hente ved at se på de diverse netkort.
Jeg har gennemgået dem for nyeste driver.
16. februar 2010 - 18:08 #12
En løsning er fundet.
Vi har fået lavet en ny database, og hentet data fra den gamle DB.
Nu kører det som smurt.
Nu har vi installeret programet hos hvor samarbejdspartner, over internettet. MEN det kører stendødt langsomt.
vi har databasen hos os, så de skal hente data via en dataforbindelse mellem dem og os.
Nå jeg opretter et andet spørgsmål om hvordan vi kan få det til at virke, hvis vi kan.
18. februar 2010 - 17:00 #13
se tråd for løsning
http://www.eksperten.dk/spm/901925#reply_7544703

Vi har løst problemet på denne måde.
Sat en PC op her hos os, og bruger 2 kører fjernskrivebord.
Så går det som smurt.
God hastighed på DB svartid, under 2 sek.

Jeg siger tak for interesse for spørgsmål
I kan lægge svar for deltagelse, så kan jeg dele point ud.
Erik
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2010 - 17:53 #14
to close you can place an answer and accept yourself to get your points back :o)
20. februar 2010 - 11:25 #15
ok