Avatar billede Lundebaby Nybegynder
13. januar 2010 - 13:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af ikoner?

Jeg har en masse ikoner på min computer på skolen som jeg gerne vil have slettet men når jeg prøver det skriver den:

Det er ikke muligt af slette (programmet): adgang nægtet. Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet. og at filen ikke er i brug.

Jeg har ikke programmerne åbne, jeg prøver hver gang jeg tænder computeren at slette dem men det lykkes mig ikke :(

Håber der er nogen der vil hjælpe
13. januar 2010 - 13:21 #1
Har du rettigheder til det?
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
13. januar 2010 - 13:27 #2
nej det har jeg ikke, jeg er kun almindelig bruger.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
13. januar 2010 - 13:51 #3
har du tweak ui som er en del af power toys? jeg mener at det kan skjule ikoner fra skrivebordet, men er ikke sikker...
Avatar billede kdasummer Nybegynder
13. januar 2010 - 13:52 #4
der skulle stå om du har prøvet tweak ui.. nå men her er i hvert fald et link til det hvis du ikke har: http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx
13. januar 2010 - 14:16 #5
Velkommen til E. ...

De omtalte fælles ICONER ligger sansynligvis i "All User" og dem kan du som alm. bruger ikke slette...

Du kan sansynligvis heller ikke INSTALERE programmer...
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
13. januar 2010 - 14:28 #6
Tak, men er der slet ikke nogen mulighed for at slette dem??
sys 16 ikoner jeg slet ikke bruger er lidt meget at have på skrivebordet :-)
Avatar billede kdasummer Nybegynder
13. januar 2010 - 14:40 #7
oh hvorfor tænkte jeg dog ikke på det.. der er en kanon simpel løsning på dit problem! nu sidder jeg godt nok ikke ved et windows styresystem, så jeg kan ikke teste det men men men....

prøv at højreklikke på det ikon du gerne vil skjule og vælg "egenskaber". nederst i den boks der kommer op kan du vælge "skjul" .. gør det og tryk ok. lidt efter burde ikonet forsvinde. hvis ikke så prøv at logge ud og ind igen
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
13. januar 2010 - 14:55 #8
jeg prøvede at højreklikke og trykke på skjul, men den skriver:

Der opstod en fejl under forsøg på at anvende attributter på filen, adgang nægtet.

Ved ikke om det så er fordi man skal være administrator?? ellers godt forsøg :-)
Avatar billede kdasummer Nybegynder
13. januar 2010 - 15:25 #9
øv... jeg tror ikke der er meget at gøre så
13. januar 2010 - 16:09 #10
Henvend dig til administratoren på skolen. Det er vist den eneste udvej - og den eneste rigtigte løsning!
13. januar 2010 - 17:42 #11
... jeg er i perioder (voksen)underviser på en (folke)skole; der skal vi bruge en standard bruger Login. Også her er diverse (~15 stk.) ICONER + elementer i [Start] menuen som vi/jeg på ingen måde bruger - virker bare forstyrende - NEJ de er låst af Administrator. Nogle af dem kan godt slettes/flyttes, men ved næste genstart er det hele tilbage igen på samme plads - Dooooh... Ret irreterende...
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
14. januar 2010 - 12:07 #12
Okay mange tak for svarene.

Karise_larry læg et svar, så får du point :-)
14. januar 2010 - 12:59 #13
Ping...