Avatar billede snifx Nybegynder
11. januar 2010 - 16:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Katastrofe: Kan du genskabe denne wave-fil?

Kære eksperter

Der er indtruffet en katastrofe!
Jeg har ved en (kæmpe) fejl slettet en mappe, som indeholdt nogle wavefiler, som jeg optog til et arbejdsprojekt i formiddags.

Det er lykkedes mig at genskabe en række af filerne vha. en undelete-funktion i programmet Glary Utilities.
Men af en af en eller anden grund er de genskabte filer ikke til at afspille.

- Kan du få filerne til at fungere igen?

- Hvad er der galt med filerne?

Her er et eksempel på en af filerne: http://madslykke.com/download/video_lis_01.wav

Jeg vil sætte meget stor pris på din hjælp!

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 16:57 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 17:00 #2
Avatar billede snifx Nybegynder
11. januar 2010 - 17:26 #3
Jeg har primært brug for at få den genskabte fil til at fungere igen. Der er åbenbart noget galt med selve filen, men hvad er der galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 17:59 #4
Problemet kan måske være at Glary Utilities ikke genskaber det som det var. Er det det her program du har brugt?
http://www.glaryutilities.com/gu.html
Avatar billede snifx Nybegynder
11. januar 2010 - 18:01 #5
ja, det er det program!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 18:06 #6
Er det specielt egnet til at gendanne filer med??
Ligner mest et program som CCleaner eller lign. til at rydde op med.
Avatar billede snifx Nybegynder
11. januar 2010 - 18:12 #7
Jeg ved ikke om programmet er specielt velegnet?

Det var det program jeg havde for hånden, og jeg tænkte det var smartest at benytte et program som allerede var installeret inden uheldet fandt sted, frem for et program der skal installeres efter uheldet har fundet sted.
Og så lykkedes det mig jo at genskabe filerne med programmet - de fungerer bare ikke.

Derfor tænkte jeg, at der måske var en ekspert, der er i stand til al få de genskabte filer til at fungere?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 18:20 #8
Ja jeg kan godt se problemet med at installere noget når man vil genskabe noget andet. Risikoen for at overskrive filerne er til stede.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 18:29 #9
Jeg har Audacity, som godt kan åbne filen. Men det er bare noget støj som man ikke kan høre hvad det er. Fil der hedder lis, hvad skulle det have været?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 18:30 #10
Kan det passe fien skulle være ca 35 sek i længde?
Avatar billede snifx Nybegynder
12. januar 2010 - 10:33 #11
Jeg er på et andet forum blevet gjort opmærksom på, at lige præcis den fil jeg har uploadet måske ikke er en lydfil...?
Hvis man omdøber den til .png bliver den til et lille windowslogo.

Derfor uploader jeg lige en anden af de genskabte filer i stedet for: http://madslykke.com/download/pra_tjekdinkomm_01.wav

Denne fil burde indeholde noget speak, optaget i mono, 24 bit ved 44.1000 KHz.
Men lige nu er der kun støj, når filen afspilles.

Hvordan kan det lydlige indhold genskabes?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 15:52 #12
Har forsøgt med forskellige programmer, men får ikke noget brugbart resultat desværre.
Avatar billede snifx Nybegynder
12. januar 2010 - 16:11 #13
Øv! Det var trist - tak for din indsats!
Måske skal jeg indse, at jeg må starte helt forfra med at optage lyden?
Det er bare superærgerligt, da jeg havde besøg af en bestemt speaker fra København og jeg selv bor i Århus.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 16:45 #14
Har du flere harddiske/drev på din computer? Har du kunne du jo prøve at installere de programmer jeg henviste til, på den partition hvor de slettede filer ikke ligger og prøve igen, inden du tager turen til KBH.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2010 - 22:26 #15
Hvad skete der med denne her???
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2010 - 17:40 #16
Lukketid??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2011 - 16:23 #17
Lukketid??
Sidste gang jeg skriver her.
Avatar billede snifx Nybegynder
06. januar 2011 - 16:33 #18
Hej 220661

Mange tak for din hjælp.
Jeg har tydeligvis ikke forstået reglerne for hvordan svar accepteres, og har derfor ikke fået krediteret dig for din indsats.

Det beklager jeg meget!

Hvordan afslutter jeg denne (pinlige) affære? Hvor trykker jeg for at godkende dine svar?