Avatar billede ullawl Nybegynder
09. januar 2010 - 18:02 Der er 6 kommentarer

World of Warcraft - nettet går ned!

Hej Eksperter

Min søn og han venner spiller WOW - og logger på vores trådløse forbindelse og de kan næsten sige før det sker hvornår forbindelse ryger - det er hvergang de logger ind på noget der hedder allience. Nogle gange kører det i længere tid - men der kan tit bare gå 3-5 min imellem at nettet går ned igen.Det sker også når han er alene.Vi får nettet til at du igen ved at tage strømstikket fra routeren i 10 sek - så dur det lidt igen - men det er jo ikke holdbart i længden

Vi har haft lidt problemer før, især om aftenen. hvor vi tror at det er andre trådløse netværk der kolliderer med vores! Vi kan ihvert i fald ikke finde vores netværk - men to andre  vi ikke kender!!

Hvad kan jeg prøve at gøre?
Håber I kan hjælpe - Venligst Ulla
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
09. januar 2010 - 18:04 #1
I kan prøve med et lan kabel istedet for trådløst da det ikke er særlig stabilt

hvis i ikke har sådan et kan i købe dem her .

http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. januar 2010 - 18:08 #2
Prøv at skifte channel inde i routeren.
Avatar billede ullawl Nybegynder
09. januar 2010 - 18:09 #3
Hej
Når min søn er alene vælger han også et kabel - det er bare er bare en besværlig løsning då der er 3 kammerater med hjemme.
Netter går jo ikke ned når vi er to andre der er på det trådløse!
mvh Ulla
Avatar billede ullawl Nybegynder
09. januar 2010 - 18:12 #4
Hej  Michael

-det lyder som en god  ide - Meeeen hvordan gør jeg lige det - bare lige i korte træk !!! -
mvh Ulla
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. januar 2010 - 18:52 #5
Du går ind i din router via en IP adresse. Hvilken adresse afhænger af routeren. Du får ip adressen ved at i kør i startmenuen skriver cmd. Når den sorte box så kommer op, skriver du ipconfig, og der hvor der står standardgateway er den ip du skal skrive i adressefeltet i din browser.
Avatar billede ullawl Nybegynder
10. januar 2010 - 12:33 #6
Hej Michael og andre

Tak for råd, Michael

Nu har jeg reset router og skiftes channel. Men når min søn logger ind på WOW og det der hedder alliance går der ca. 1 min og så bliver han smidt ud af spillet og nettet går ned.

Er der flere ting jeg kan prøve?

Venligst Ulla