Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2010 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afvise mails til ukendte modtagere

Hejsa,

Hvordan kan jeg, i Exchange 2003, afvise mails der er sendt til ugyldige mailadresser på domænet?
Altså mailadresser der ikke eskisterer!
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2010 - 12:58 #1
Tag et kig her:
http://www.mailsafe.dk/media(18,1030)/RCPT_Lookup_-_Exchange.pdf
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. januar 2010 - 14:00 #2
det gør de jo allerrede, da de ikke findes.

Hvis det er NDR du mener, så slå de fra i ESM
Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2010 - 14:11 #3
jeg har slået NDR fra men alligevel er der en voksende kø af mails der vil retur til en afsender som er en ikke eksisterende mailkonto på domænet
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. januar 2010 - 14:18 #4
det betyder ikke noget

hvis du ikke vil se på det på di ex2003, kan du sætte en ex2007 edge server op, og lade den ordne det for dig
Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2010 - 16:57 #5
P.t. er en edge server ikke på tegnebordet.

Jeg ved godt det ikke betyder noget, ville bare gerne slippe for at se på dem.

Nå men takker for inputs.

Ekstra lille ting.
Min udbyder synes der kommer mange mails fra min server via deres smtp.
Jeg havde lukket for relay så det kun var mails for mine 2 interne mail domæner der kunne relay.
NDR og andre auto reports var også slået fra.
Men allow for authenticated var slået til.

Nu har jeg rettet sådan at allow for authenticated er slået fra. og det nu kun er muligt at sende og relay for mine 5 domæne brugere.
Samtidig har jeg sat den til at bruge dns opslag istedet for smarthost
Kunne det være spamfilteret der afviser mails og returnere dem så det virker som om der er meget trafik?
Avatar billede teamdev Novice
11. januar 2010 - 16:40 #6
Hvis I smider et svar deler I points.

Kom desværre ikke meget nærmere et svar, men inputs var fine
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 17:38 #7
Ok!