Avatar billede oknud Nybegynder
09. januar 2010 - 10:26 Der er 9 kommentarer

problemer med ikoner/programer på skrivebord

Hej. Jeg har problemer med at starte mine programer fra skrivebordet. Alle ikoner, på nær explorer, outlook, ligner et "windowsflag". Som om den ikke kan finde programet. Eller noget i stil med "åben med". Dvs. at jeg ikke kan køre ccleaner, malware ovs. Jeg kan godt køre norton. Fandt kun en cookie. Jeg tror selv at det ligger i en virue af en eller anden slags. Var lidt træt af at skulle køre det hele om. Er der nogle der har nogle forslag til havd jeg kan gøre. Evt. en online skanner som er effektiv og ikke skal installeres(kan ikke starte den ellers)? Jeg kan ikke starte system gendanelse, da jeg ikke kan "se" ikonerne. Lige som om de mangle en "tråd". Ved ikke havd jeg skal kalde det. Ved opstart blev der bedt om at webtjenesten skulle lede efter rundll.32.exe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 10:34 #1
Avatar billede oknud Nybegynder
09. januar 2010 - 10:44 #2
ja. det er lidt besværligt at beskrive. Windows XP. Ingen af mine ikoner viser de respektive "billede" af programerne. Heller ikke under programer. jeg kan ikke starte nogen programer, ud over explore. Jeg har pc i mange år og har aldrig set dette problem før og plejer at kunne løse det. Bl. a. ved at læse herinde. Et godt værktøj.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 10:47 #3
Prøv at lave en rep. med cd i start up!
Avatar billede oknud Nybegynder
09. januar 2010 - 10:52 #4
det var måske en god ide. Men kunne dette skyldes en virus?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 11:01 #5
Det vil jeg ikke umidelbart mene rundll.32.exe er en system fil du kunne prøve følgende jeg er ikke helt sikker det er længe siden jeg kørtr XP men prøv dig frem!
sæt din XP cd i drevet og boot op på den når du første gang får mulighed for at trykke R så kommer der en dialog frem om hvad du vil foretage dig!
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter
Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2010 - 12:20 #6
poko1 > hvis du skal lave en copy/paste, så tag dog det hele med:

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede f-arn Guru
09. januar 2010 - 12:46 #7
poko1 > hvis du skal lave en copy/paste, så tag dog det hele med:

ROFL
Avatar billede oknud Nybegynder
09. januar 2010 - 12:50 #8
tak. det vil jeg prøve. er nok også nået frem til noget af det samme.
Avatar billede oknud Nybegynder
10. januar 2010 - 15:17 #9
Afslutter her. Jeg valgte at køre det hele om.