Avatar billede vorre Nybegynder
08. januar 2010 - 23:40 Der er 15 kommentarer

Windows 7

Hej

Mangler et mail prægram til windows 7, da min datter lige har fået det på sin bærbar, og ville gerne have sine mails og kontanktpersoner med over fra Outlook Express, men hvilken program skal man download der køre godt, skal ikke være til hotmail

Maibritt
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 23:54 #1
Hej. I kunne evt. investere i Microsoft Office 2007 pakken, der indeholder bl.a. Microsoft Outlook 2007, som er et rigtig fint program.
Ellers kan du hente fra dette link: http://www.softpedia.com/progDownload/Outlook-Express-Download-40.html
Bare klik på softpedia mirror (US) og alt efter hvad browser i bruger, starter download automatisk/manuelt
Håber det kan bruges
MVH
                                Jonas Arndal
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2010 - 23:57 #2
Hej jeg ville vælge at installere Microsoft Office og bruge Microsoft outlook da det er meget nemt at overføre post og adresse kartotek fra!
Avatar billede vorre Nybegynder
09. januar 2010 - 00:04 #3
Hej

Linket kan desværre ikke bruges da pc'er ikke kører 64-bits platform, hvad det så end betyder, ved jeg ikke lige.

Ville gerne have downloadet outlook express, men kan dette køre på windows 7 ?

Hilsen
Maibritt
Avatar billede JArndal Nybegynder
09. januar 2010 - 00:07 #4
Avatar billede JArndal Nybegynder
09. januar 2010 - 00:14 #5
Og ja, det kan sagtens køre på Windows 7.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 00:55 #6
Til JArndal jeg har lige af ren nyskærighed prøvet dit link til Outlook Express 6.0
men win7 meddeler denne opgradering understøttes ikke af windows7!
Avatar billede perhol Seniormester
09. januar 2010 - 09:20 #7
Har læst en del om netop dette da jeg skal gå fra Vista til Windows7 i løbet af de næste par uger.
Det ser ud til at du hverken kan bruge Outlook express eller Windos Mail.

Efter hvad jeg har set vil jeg prøve disse 2 muligheder:

1: Windows Live Mail
Med Windows Live Mail kan du læse post du tidligere har modtaget når du er offline. Du kan oprette svar og nye mails der så sendes når du opretter forbindelse igen.
Der er tilknyttet en kalender der også kan redigeres offline og synkroniseres når du opretter forbindelse. Kalenderen kan deles med andre.
Du kan downloade den her
http://download.live.com/wlmail

2: Thunderbird 3
Thunderbird ser spændende ud, da jeg bruger Mozilla Firefox i forvejen er det nok vejen jeg vil gå, men Windows Live Mail skal da lige prøves først.
Thunderbird kan hentes her i dansk version (direkte download):
http://download.mozilla.org/?product=thunderbird-2.0.0.23&os=win&lang=da
Her er en dansk vejledning til netop offlinebrug:
http://www.skandiaweb.dk/data/archive/files/support/migreringsvejledninger/Imap_konto_i_Thunderbird.pdf
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
09. januar 2010 - 09:56 #8
Som perhol til sidst kommer ind på så er Windows Live Mail afløsningen til Outlook Express (Fra Windows XP), og Windows Mail (Fra Windows Vista).

Du skal tage en backup af dine e-mails i outlook express til en pst fil (filer - eksporter og importer så vidt jeg husker), og herefter skal du så importere denne i Windows Live Mail.
Avatar billede perhol Seniormester
09. januar 2010 - 13:51 #9
Advarsel:

Der er flere der rapporterer store problemer med at importere mail fra Outlook Express til Windows mail. Ved ikke om det også er tilfældet når det er til Windows Live Mail!
Avatar billede JArndal Nybegynder
09. januar 2010 - 14:29 #10
mærkeligt. Der står OS: Windows all..
Så det burde da også virke til Win 7?
Avatar billede perhol Seniormester
09. januar 2010 - 15:36 #11
>JArndal<
Jo, men på tucows står der dette:
OS:98 / NT / 2k / Me / XP
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 23:28 #12
Hent Live Mail. Fungerer helt fint, på samme måde som Outlook Express.

Om man kan hente sine mails fra Express ved jeg ikke.
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 23:29 #13
Men vi kan jo starte med at skælde EU ud, da det er dem der har bestemt vi ikke må få et mailprogram med i Win7.

Helt ærligt, har de ikke andet at bruge vores penge på?
Avatar billede JArndal Nybegynder
27. januar 2010 - 17:28 #14
tjek lige op på det her spørsmål?
Avatar billede azfalt Nybegynder
25. april 2012 - 09:00 #15
Vil foreslå at alle fravælger at bruge live esentials mail, jeg har ikke haft andet end bøvl med det mail program og jeg leder pt efter et andet program til windows 7.

problemer jeg har haft med live essentilals mail fra microsoft, er følgende:
Mails som har ligget i under mapper i mere end 3 uger, har det med at blive overskrevet fra tid til anden med nyt inhold, fra nyest modtaget mail.
Ved forsøg på at gendanne disse fra backup, har jeg ikke kunnet få til at virke.
Et stort problem som har været kendt siden vista mail først blev lanceret, live essentials mail er hovedsageligt samme software. Så hvis du har vigtige mails, som sags akter og firma mails lignende på din computer, så kan microsoft mail programmer til windows 7 ikke anbefales.