Avatar billede Grille2 Nybegynder
07. januar 2010 - 21:06 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få 2 computere på samme net hjælp!

Hej, jeg har et problem med at jeg ikke kan få 2 computere har købt en switch, men lige meget hvad jeg gør står der på den ene eller den anden at den ikke har net, den har lan men ikke net, kan nogle hjælpe

Tak på forhånd =)
07. januar 2010 - 21:21 #1
Velkommen til E. ...

Du skulle have købt en ROUTER BOX istedet!!!

Som standard vil en InternetUdbyder (TCD, CyberCity, Tele2, Telia, ...) kun tilslutte/acceptere én PC (=Èn IP adresse) ad gangen.
Derfor skal der typisk en ROUTER box imellem som opretter en 'internt' LAN på din 'indersiden' med op til 255 PC'er (IP-adresser). Og på 'ydersiden' ses kun én IP adresse...
Avatar billede Grille2 Nybegynder
07. januar 2010 - 21:32 #2
Tak for svaret er blevet meget klogere.
07. januar 2010 - 22:06 #3
(Dette er så et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1