Avatar billede plato Juniormester
07. januar 2010 - 13:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

¨Sammentælling af sider

Hej Alle

Bruger Word 2002. Engelsk version.

Jeg har et dokument på 4 sider incl forside. Jeg har fundet ud af at starte min sidetal fra side 2, da forsiden ikke skal tælles med.. Men alligevel skriver den side 1/4 på side 2, når den reelt kun skal skrive side 1/3. Hvordan løser jeg dette? Har søgt som gal herinde og på google... Men har indtil videre kun fundet resultater omhandlende hvordan man starte et sidetal.

Nogle gode bud?
07. januar 2010 - 14:56 #1
Slå visningen af feltkoder til med Alt-F9
Foran feltkoden, der viser det samme antal sider indsætter du et nyt felt med Ctrl-F9.
Flyt den eksisterende NUMPAGES-kode ind i det nye felt så det kommer til at således ud:
{= { NUMPAGES \* MERGEFORMAT } - 1}
Avatar billede plato Juniormester
07. januar 2010 - 15:51 #2
Jeg prøver det på arbejde i morgen. :)
Avatar billede plato Juniormester
08. januar 2010 - 06:58 #3
Tak for hjælpen. Skulle lige hitte måden du mente, men således ser det ud:
{ PAGE \* Arabic }af{={ NUMPAGES \* Arabic }-1}