Avatar billede ravnborg Nybegynder
06. januar 2010 - 22:14 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Slet alle sessions.

Findes der en kode der kan slette/nulstille alle sessions som kører, ved alle der er inde på siden??
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 22:18 #1
Session.Abandon

http://www.w3schools.com/ASP/asp_sessions.asp

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 22:42 #2
Session.Abandon slutter vidst umiddelbart kun en given brugers session - altså brugeren der laver request til siden hvor koden afvikles.

Uden at være helt sikker vil jeg tro du skal ud i noget Application.Contents.RemoveAll - dette sletter i hvert fald alle variable fra application-objektet.
Jeg er så ikke helt klar over om dette inkluderer alle aktive sessions også.

Se evt. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms525360.aspx og http://articles.sitepoint.com/article/asp-sessions-applications/3
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 22:50 #3
Det ser faktisk ikke ud til at det kan lade sig gøre at tilgå samtlige sessions på serveren.
Læs mere her http://classicasp.aspfaq.com/general/how-do-i-access-all-active-sessions-on-the-server.html
Avatar billede softspot Forsker
06. januar 2010 - 22:58 #4
Application.Contents.Remove sletter ikke sessions. Man skal ud i noget med at genstarte applikationen. Umiddelbart er der dog ikke nogen mulighed for at genstarte application på selve Application-objektet, så hvis du skal opnå denne effekt vil jeg tro du skal have fat i COM-API'et til IIS, men det er ikke sikkert, at du kan få lov til at scripte dette på den server hvor dit site ligger...

Et hack kunne være at opdatere global.asa, hvis ellers dit site er sat op til, at genstarte application når global.asa opdateres... :-)
Avatar billede ravnborg Nybegynder
16. januar 2010 - 00:39 #5
Tak skal I have; thomasso og softspot opret bare svar.
Avatar billede softspot Forsker
16. januar 2010 - 00:43 #6
Velbekomme :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 09:12 #7
:)