Avatar billede Mryoeldk Nybegynder
05. januar 2010 - 16:41 Der er 7 kommentarer

Hjælp! Radeon 9550 series. udskiftning

Hej alle sammen her på Eksperten.dk

Jeg sidder her og søger på diverse om hvad jeg kan udskifte mit gamle Radeon 9550 grafikkort med. Det startede for en måned siden hvor jeg ikke kunne spille 3d spil mere der kom bare negative farver i nogle spil og andre kunne slet ikke starte . Men jeg har fået konkluderet at 3D delen af kortet er ristet og ikke virker længere. Det skal siges at jeg har prøvet at køre 3D tests etc.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et grafikkort der kunne være passende at udskifte det med? Jeg vil helst gerne kunne køre spil som jeg plejede (Det må det gerne blive forbedret) i medium/acceptabelt opløsning. I spil som Battlefield 2,world of warcraft, Medieval total war, CC:Source osv.

Min computer er en stationær Packard bell media center med windows xp home edition 32 bit.

Mit motherboard er :Packard Bell Santiago_nofw P5S800-VM
med AGP slot.
DDR SD RAM : 2 stk. Kingston 524 mb Ram
AC: 100V-200V

Jeg ved ikke så meget om computere udover at jeg har lavet lidt research på hvad man skal kigge efter når man skal skifte Gkort. Men jeg finder markedet uoverskueligt da jeg aldrig har købt det før.

Mit budget ligger på 500-1000 området. Men jeg helst ikke have noget der er dårligere end Radeon 9550.

Jeg har allerede besluttet at tilføje 2 stk. 1 gb Ram blokke i . Men vil ikke købe det før grafikkortet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer snarest da jeg sidder og venter spændtpå hvad i eksperter kan komme op med:-)

Mange tak herfra på forhånd og håber jeg har oplyst de nødvendige oplysninger.
Avatar billede Mryoeldk Nybegynder
05. januar 2010 - 16:49 #1
forresten min skaerm er samsung syncmaster 730bf
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 17:13 #2
Da AGP kort efterhånden er sed at blive svære at få fat i var dette måske en løsning!
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=629399
Avatar billede Mryoeldk Nybegynder
05. januar 2010 - 17:56 #3
Mange tak jeg vil tage dit forslag i betragtning. Men kan du forklare mig retningslinjerne for hvordan jeg kan finde ud af hvilket grafikkort passer til min computer?

Der er så mange producter . Kan jeg se på produktnavnet hvad jeg kan bruge ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 18:32 #4
Dit bundkort understøtter AGP8/4! Derfor henviste jeg til disse forhandlere! Så kan du jo tage stilling til hvem du vil bruge!
Det er med 1GB Ram du kan også få med 512 Mb Ram men de er kun nogle få kroner billigere!
Avatar billede Mryoeldk Nybegynder
05. januar 2010 - 19:04 #5
Okay tak. Jeg vil tjekke det ud det der med AGP8/4

Jeg er ret ny i felten.

På gensyn
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 19:17 #6
ok du sender selv et svar og accepterer så beholder du dine point!
Avatar billede Mryoeldk Nybegynder
11. januar 2010 - 16:34 #7
h