Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
04. januar 2010 - 19:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer medat søge og anvendelse google.

Min svigarfar har problemer med at anvende google. Jeg kiggede nærmere på problemet og må erkende at jeg aldrig har set noget lignende. Når man går ind på adressen http://www.google.dk forekommer google engelsk. Andre hjemmesider kan sagtens se at browseren og computeren er opsat til dansk.

Når der klikkes på de forskellige links på google sker der ingen ting og når der forsøges at søge vidersendes man til den rigtige adresse for søgningen, men siden er blank.

Jeg forsøgte først at gendanne fabriksindstillingerne fpr IE, da dette ikke hjalp installerede jeg Firefox. Dette var frugtløst.

Jeg kiggede på hans DNS opsætning og denne var sat til Automatisk hvilket burde virke fint. Jeg forsøgte med en virus scan med AVG free edition, hvilket sagde computeren var ren.

Nogen der har forslag til hvad grunden og løsningen kan være på dette.

Jeg uddeler en del point for denne da problemstillingen ikke er helt fuldendt.

På forhånd tak.

Rasmus P.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 20:11 #1
Prøv at gå til funktioner i explorer og slet alt i browswerdata gå ned til internetindstillinger skriv  http://www.google.dk/
i start side tryk andvend luk IE prøv så at starte igen!
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 20:14 #2
er ikke 100% på grunden muligvis ved en fejl han har ændret i indstillingerne uden virkelig at se det. eller måske fordi han har brugt en udlands browser(.ca .da osv) (er langt fra 100%)

men løsningen kender jeg til gengæld :D

http://img46.imageshack.us/img46/5535/vlgdansk.png

håber du kan læse der står tryk hehe (:

men der inde skal du kunne vælge sprog hvor efter den burde begynde og gå ind på .dk

man skal lige vente 2-10 sek. før den der indstilling hvor du kan trykke kommer frem. :)

håber det hjalp
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2010 - 20:15 #3
Har I været omkring denne side med opsætning af Google via "Søgeindstillinger"

http://www.google.dk/preferences?hl=da

Hvilket antivirusprogram anvender din svigerfar? Nogle programmer har en indstilling, som forhindrer ændring af startside.

Hvordan opstod problemet?
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
04. januar 2010 - 20:27 #4
Problemet ligger ikke så meget i ændring af selve sproget. Btv. så er adressen stadig google.dk når google skifter til søgesiden. Problemet ligger heller ikke  i browseren.

Han bruger AVG free edition.
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
04. januar 2010 - 20:32 #5
Det skal lige noteres at det heller ikke er muligt at klikke på links på startsiden af google. Dvs. det ikke er muligt at få adgang til undersider på google gennem hovedmenuen.

Min egen teori går mere i retning af noget spyware, men kender ikke meget til den slags da jeg aldrig  har haft problemer med virus, spyware eller lign.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2010 - 20:36 #6
Hvad står der i hans adresselinie, altså linien allerøverst oppe, som på denne side siger: http://www.eksperten.dk/spm/897293 ?
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
04. januar 2010 - 21:04 #7
Der står google.dk Når der søges står der http://www.google.dk/search?hl=da&q=søgning

Altså intet problem her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 21:41 #8
gå til kontroipanel programmer fjern googlesearch det er en ekstra
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 11:22 #9
(googlesearch) er et tilføjelses program og kan nemt fjernes i tilføj og fjern programmer i kontrollpanel!

http://www.soegning.dk/
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
16. januar 2010 - 09:02 #10
Jeg beklager den lange vnetetid, jeg har ikke forsømt tråden jeg har bare ikke haft tid til at få udført forslagene der er blevet stillet. Jeg vender tilbage så snart jeg får mulighed for dette.

Rasmus
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
20. januar 2010 - 11:59 #11
Jeg har endelig fået løst problemet. Det viste sig at være tale om en virus der havde hijacket internet indstillinger og lavede et proxyOverride på alle google TLD'ere og Yahoo.

Problemet blev løst ved hjælp af programmet hijackthis.