Avatar billede jhhavn Nybegynder
04. januar 2010 - 11:20 Der er 7 kommentarer

Forbinde 2 computer

Kan man forbinde 2 computer med lan kabel og køre som netværk eller skal det igennnem en swits for at det kan lade sig gøre.

m.v.h. jørgen
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. januar 2010 - 11:33 #1
Mener du at du ville køre 1 internet forindelse til 2 computere igennem 1 anden computer.

du kan også forbinde 2 computere direkte til hianden, hvis det er det du vil med et krydset kable.

Men at forbinde 2 computere til en switch ville være klart fortrukke,(efter min mening).
Avatar billede jhhavn Nybegynder
04. januar 2010 - 13:18 #2
Jeg skal ikke bruge internetadgang.

m.v.h. jørgen
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. januar 2010 - 13:23 #3
brug et krydset kable mellem de 2 pc,er.

Vh
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 17:47 #4
du kan prøve og lave en bro forbindelse :)

tryk højre click på din forbindelse og så kan du vælge "bro forbindelse"
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. januar 2010 - 20:18 #5
For at kunne lave en bro-forbindelse er man jo i første omgang nød til at have oprettet en eller anden forbindelse.

Ved hjælp af et
accespoint
switch
krydset kable.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 00:08 #6
Prøv bare med et alm. netværkskabel da de fleste netkort efterhånden understøtter detektering af ikke-krydset og krydset.
Avatar billede jhhavn Nybegynder
05. januar 2010 - 11:18 #7
Jeg siger tak for hjælpen.

Jørgen